Smart Fortwo Coupe
Bipolar
Există două tipuri de oameni în lumea asta. Cei care au strâmbat din nas şi au băgat sub menghina mentală Smart Fortwo atunci când l-au văzut prima dată şi cei care au zâmbit şi şi-au imaginat cât de bine s-ar descurca în oraşul din ce în ce mai aglomerat cu ajutorul unui astfel de model. Nu există cale de mijloc.
Suntem o naţie care a fost nevoită să se descurce în condiţii grele încă de pe vremea tracilor, deci dezvoltarea industriei auto mondiale nu avea cum se ne prindă decât în primitivismul comunism. O eră în care nu puteam decât să bălim la ce vedeam în afara graniţelor. În aceste condiţii, dezvoltarea morală şi economică a oamenilor din ţara asta a avut de suferit din multe puncte de vedere, iar familiile de după anii '90 au fost nevoite să se descurce în viaţă cu o maşină bună la toate. Multilateral dezvoltată, vorba limbii de lemn.
Astăzi, peisajul rutier e ceva mai pestriţ decât acum 25 de ani, dar problemele rămân. În primul rând, nu există mulţi oameni în România care să-şi permită două maşini ale familiei. În al doilea rând, suntem o naţiune de oameni care vor imagine, deşi evidenţele spun altceva. Ambele premise duc însă la o singură concluzie: Smart Fortwo nu e o maşină făcută pentru noi.
Există însă un scurtcircuit în această logică. Pentru că explozia importurilor din Germania a adus cu sine şi multe exemplare Fortwo pe străzi, deci dorinţă există. Şi fiindcă am vrut să vedem care e situaţia relaţiei de tip Love-Hate pe care românii o au cu acest model, am urcat într-un Smart Fortwo în versiunea Coupe colorat ca de carnaval galben-negru şi duşi am fost.
Am descoperit o maşină absolut perfectă pentru oraş în condiţiile în care familia celui de la volan nu numără mai mult de doi membri. Foarte manevrabilă şi mai mult decât spaţioasă în majoritatea cazurilor în care o foloseşti, oricât de ciudat ar părea acest lucru. Vine însă şi cu minusuri evidente, care trebuie şi ele puse la socoteală.
Una peste alta, ne-am dat seama că într-un Smart plăteşti şi admiri conceptul şi ideile, nu neapărat produsul şi calitatea intrinsecă a acestuia. Iar filosofia asta a reuşit să adune milioane de fani ultradedicaţi în toată lumea. Ceea ce seamănă deja a artă.
raportat la pret, masina e "noaptea mintii". Sunt curios daca detinatorii de Smart din Roma (pt ca din ce am vazut acolo una din 4 masini e Smat, si o zic ca pe un lucru foarte bun ) au platit preturi similare.