Motor / Transmisie
71 de cai nu este o valoare care să sperie pe cineva. Mai ales că vorbim de un motor aspirat pe benzină în era unităţilor turbo. Şi totuşi, răspunsul său depinde foarte mult de "unealta" pe care-l foloseşti, pentru că una e să-l montezi pe un camion din carierele de piatră, alta e dacă-l urci pe un aparat de tuns iarba.
În aceste condiţii, vei avea surpriza de a călca acceleraţia la semafor şi de a pleca primul din coloană. Maşina are doar 825 de kilograme, iar asta se vede instantaneu, pentru că raportul putere/masă e foarte asemănător cu cel pe care-l are un hatchback de 1.5 tone şi 140 de cai. Ai în plus, însă, manevrabilitate de vârf şi asta te face să ai impresia că eşti atlet, sprinten şi rapid. Chiar dacă nu ai mai recurs la sport sau dietă de foarte mult timp.
Iar ăsta e un lucru care te face să te întrebi de ce nu-şi iau mai mulţi români un Smart Fortwo.
Cutia, însă... Of, cutia! Transmisia automată robotizată din dotarea maşinii de test pare că e acolo de pe vremurile în care brandul Smart era asociat mai degrabă cu marca Swatch decât cu Daimler, iar firele de păr alb se traduc printr-o lentoare dulce la schimbarea treptelor, astfel că preferi să schimbi manual cu ajutorul clapetelor şi să-ţi faci treaba prin oraş imaginându-te într-un kart ceva mai evoluat. Deşi şi aici ai câteva probleme, pentru că străzile din oraş au multe viraje prin excelenţă, iar clapetele sunt fixe, deci te vei trezi că vrei să schimbi treapta în poziţii demne de circul Globus.
Iar ăsta e un lucru care te face să-ţi dai seama că maşina asta nu e pentru ţara asta.
raportat la pret, masina e "noaptea mintii". Sunt curios daca detinatorii de Smart din Roma (pt ca din ce am vazut acolo una din 4 masini e Smat, si o zic ca pe un lucru foarte bun ) au platit preturi similare.