Consum
Consumul anunţat de Smart este cel mai bun dintr-un segment Supermini în care nu mai există decât Toyota iQ, şi el marginal apropiat din punctul de vedere al conceptului, pentru că japonezul are patru locuri şi e virtual inexistent pe şosele. În rest, concurenţa aparentă (Chevrolet Spark, Tripleţii Peugeot-Toyota-Citroen sau Tripleţii VW-Skoda-Seat) e reprezentată de maşini cu cel puţin un metru mai lungi, deci uşor irelevante în comparaţie.
Smart anunţă un consum mediu mixt de 4.2 litri/100 km pentru versiunea testată de noi, adică cea MHD de 71 de cai putere. MHD înseamnă Micro Hybrid Drive şi reprezintă acronimul sub care Smart ascunde lucruri precum Start-Stop şi un mod de rulare Eco, care lungeşte treptele (şi mai mult) şi linişteşte răspunsul motorului.
Iar ăsta e un lucru care te face să te întrebi de ce nu-şi iau mai mulţi români un Smart Fortwo.
Problema e că în viaţa reală nu vrei să fii ultima găină din abator şi uiţi de butonul Eco, cel care "activează" o maşină anesteziată. Iar pentru că vei apăsa pedala pentru a-ţi croi drum prin oraş, te vei trezi cu un consum real în mod alert de condus în oraş de aproape 10 litri/100 km. Cifrele scad dacă eşti cuminte, ascultător şi deloc grăbit, dar tot nu am ajuns mai jos de 7.5 litri/100 km. Asta face ca autonomia să varieze în funcţie de ritmul tău între 320 şi 450 de kilometri, pentru că rezervorul are 33 de litri. Partea bună e că un plin costă până-n 200 de lei cu preţurile actuale ale benzinei, deci nu simţi că eşti ars la buzunare.
Apropo, aceste cifre sunt calculate din mers cu rigla, pentru că maşina nu avea computer de bord. Să spunem doar că e uşor inacceptabilă situaţia asta la 18.000 de euro.
Iar ăsta e un lucru care te face să-ţi dai seama că maşina asta nu e pentru ţara asta.
raportat la pret, masina e "noaptea mintii". Sunt curios daca detinatorii de Smart din Roma (pt ca din ce am vazut acolo una din 4 masini e Smat, si o zic ca pe un lucru foarte bun ) au platit preturi similare.