Suzuki S-Cross

1.6 120CP 4x4 Man Special Edition

Consum

5.0

Ca şi în cazul versiunii cu motor diesel testată de Mircea, S-Cross-ul nostru se dovedeşte a fi una dintre cele mai economice maşini din segmentul său. Motorul de 1.6 litri este ajutat de selectorul de moduri de rulare amplasat între scaune, dar şi de sistemul Start-Stop suficient de rafinat pentru a nu te enerva. Dacă alegem să rulăm în modul Auto, pedala de acceleraţie este anesteziată, feeling-ul fiind similar cu modul Eco de la Dacia sau Renault. Acest lucru ajută reducerea consumului de carburant, cifra oficială fiind de 5.4 litri/100 km în regim mixt. Suzuki mai spune că S-Cross 1.6 mai consumă 6.8 în mediu urban şi 5.0 la drum lung.

În realitate cifrele sunt, bineînţeles, mai mari. Am folosit S-Cross-ul aproape exclusiv în oraş, cu o excursie până în afara Bucureştiului pentru a vizita şi drumuri fără asfalt. Media s-a situat între 7.5 şi 8.5 litri/100 km, cifre decente pentru traficul bucureştean. Majoritatea timpului am folosit modul de rulare Auto, trecând ocazional şi în modul Sport. 

Dacă ne raportăm la cifrele oficiale, Suzuki S-Cross are cel mai mic consum din segmentul său, chiar daca mulţi dintre concurenţi oferă motoare de generaţie mai nouă sau modele doar cu tracţiune 4x2. Dacia Duster are acum un motor de cilindree mică de 1.2 litri supraalimentat prin sistem turbo care dezvoltă 125 CP. Consumul mediu raportat este de 6.2 litri/100 km. Singurul concurent care se apropie de Suzuki S-Cross este noul Nissan Qashqai dotat cu motor 1.2 DIG-T de 115 CP, al cărui consum mediu este de 5.6 litri/100 km.

  • gogu, luni, 07.04.2014 16:45

    am trait ca s-o aud si pe asta: Dacia Duster e cel mai rapid model din segment

  • mircea1380, luni, 07.04.2014 16:58

    @Automarket: scuze ca va zic, dar nu cred ca va e prea clar ce ati testat - la caracteristici spuneti ca are tractiune fata, iar in titlu nu vad pe nicaieri particula "4x4/4WD/AllGrip" cu referire la modelul testat desi aceasta e versiunea 4x4. Iar in ceea ce priveste afirmatia "... S-Cross a păstrat forma de automobil compact cu hayon, dar cu abilităţi de crossover, oferind sistem de tracţiune integrală şi o gardă la sol ceva mai mare.", putina documentare nu strica - modelul SX4 al carui succesor se presupune ca este (desi nu au mai nimic in comun) are garda la sol de 175mm pentru versiunile 2WD si 190mm pentru cele 4WD, pe cand S-Cross-ul nici macar la 170mm nu ajunge.

  • dragos.baltateanu, luni, 07.04.2014 17:14

    @mircea1380: am corectat erorile, multumim pentru sesizare.

  • SSS, luni, 07.04.2014 20:31

    Foarte interesant, modelul de S-cross cu motor diesel, mai potent si cu performante mai bune primeste punctaj 3,9 iar cel cu benzina este 4,1. Nu mai inteleg, or fi autori diferiti, dar criteriile ar trebui sa fie cam la fel.

  • Rene, marţi, 08.04.2014 12:16

    La Capitolul performanţe afirmaţi următoarele: Pentru a accelera de la 0 la 100 km/oră, S-Cross are nevoie de fix 11 secunde. Iar viteza maximă pe care poate să o atingă este de 180 km/oră. Cele mai rapide modele din acest segment sunt Dacia Duster 1.2 TCe şi Skoda Yeti 1.4 TSI, ambele având motoare turbo şi câţiva cai putere în plus. Comparaţia cu Duster şi Yeti nu e corectă, pentru că ambele sunt modele 2WD. Dacă tot comparăm 4wd... atunci să aducem în discuţie 1.8 TSI, Yeti, pe care-l conduc, iar cifrele spulberă acest Suzuki: 160cp, 8,4 secunde acceleraţia până la 100km/h, şi 250Nm de la 1500 rpm.

  • LUCCI, marţi, 08.04.2014 23:06

    Multumim pt.neafisarea celor doua comentarii de ieri.Corectilor, doare presupunerea mea de ieri pe care ati transformat-o in certitudine, prin acest delete? Macar nu mai faceti aceste teste cuaceleasi modele si punctaje atat de diferite difeite, ca sa nu se prinda lumea repede....

  • marian, marţi, 08.04.2014 23:49

    @rene - si cat dadusi pe Yeti ala de spulbera el tot ve intalneste in cale?

  • Rene, miercuri, 09.04.2014 09:31

    @ Marian - Maşină cumpărată acum 2 ani, nivel de echipare Ambition cu ceva opţionale de aproximativ 900 de euro. Preţul total de achiziţie, după negocieri, 21 400 euro.