Consum
Ca şi în cazul versiunii cu motor diesel testată de Mircea, S-Cross-ul nostru se dovedeşte a fi una dintre cele mai economice maşini din segmentul său. Motorul de 1.6 litri este ajutat de selectorul de moduri de rulare amplasat între scaune, dar şi de sistemul Start-Stop suficient de rafinat pentru a nu te enerva. Dacă alegem să rulăm în modul Auto, pedala de acceleraţie este anesteziată, feeling-ul fiind similar cu modul Eco de la Dacia sau Renault. Acest lucru ajută reducerea consumului de carburant, cifra oficială fiind de 5.4 litri/100 km în regim mixt. Suzuki mai spune că S-Cross 1.6 mai consumă 6.8 în mediu urban şi 5.0 la drum lung.
În realitate cifrele sunt, bineînţeles, mai mari. Am folosit S-Cross-ul aproape exclusiv în oraş, cu o excursie până în afara Bucureştiului pentru a vizita şi drumuri fără asfalt. Media s-a situat între 7.5 şi 8.5 litri/100 km, cifre decente pentru traficul bucureştean. Majoritatea timpului am folosit modul de rulare Auto, trecând ocazional şi în modul Sport.
Dacă ne raportăm la cifrele oficiale, Suzuki S-Cross are cel mai mic consum din segmentul său, chiar daca mulţi dintre concurenţi oferă motoare de generaţie mai nouă sau modele doar cu tracţiune 4x2. Dacia Duster are acum un motor de cilindree mică de 1.2 litri supraalimentat prin sistem turbo care dezvoltă 125 CP. Consumul mediu raportat este de 6.2 litri/100 km. Singurul concurent care se apropie de Suzuki S-Cross este noul Nissan Qashqai dotat cu motor 1.2 DIG-T de 115 CP, al cărui consum mediu este de 5.6 litri/100 km.
am trait ca s-o aud si pe asta: Dacia Duster e cel mai rapid model din segment