Motor / Transmisie
Stelvio a venit la noi în garaj cu cea mai puternică motorizare disponibilă pe piața din România. Este vorba despre propulsorul pe benzină de 2.0 litri, capabil să dezvolte 280 de cai putere. Un raport cilindree/putere capabil să le ridice o sprânceană nemților mereu siguri pe ce au în curte.
Motorul cu patru cilindri oferă, pe lângă cei 280 de cai, și un cuplu generos de 400 Nm. Acesta este disponibil de la 2250 de rotații, ceea ce înseamnă că italienii au reușit să trezească la viață destul de devreme o mașină care cântărește 1700 de kilograme. Resursele puse la dispoziție sunt generoase și chiar fac din Stelvio o alegere sportivă.
După ce am testat și versiunea diesel de 210 cai putere, pot spune că SUV-ul italian este mai fericit alături de unitatea pe benzină. Mai multe resurse, livrate mai bine și cu mai mult rafinament. Perechea motor-transmisie este și ea ceva mai reușită în această configurație. Automata cu opt rapoarte schimbă liniar, fiecare treaptă fiind succedată pe nesimțite. Retrogradarea se face prompt și poate fi ajutată la nevoie de cele două padele uriașe din spatele volanului. De fapt, padelele din aluminiu, sunt atât de îmbietoare (reci, mari, fine), încât o să te trezești că schimbi treptele de viteză doar din dorința de a le atinge.
Comportamentul mașinii depinde foarte de mult de cele trei moduri de rulare ale sistemului DNA. Treapta A vine de la Advanced Efficiency și face din Stelvio un SUV care abia se mișcă. Cutia schimbă devreme și motorul merge subturat. Mașina e pe somnifere și n-o trezești decât cu lovirea acceleraței de podea.
Litera N vine de la modul Normal. Numele este suficient de sugestiv: în acest caz, Stelvio este o mașină normală, banală, aproape plictisitoare, cu care te duci de la birou acasă. Abia modul Dynamic trezește la viață tot potențialul mașinii. Schimbarea treptelor se face foarte târziu, în zona roșie a turometrului, iar resursele motorului îți înscriu discret un zâmbet pe față.
Fără îndoială, Alfa Romeo Stelvio este unu dintre SUV-urile în care se simte cel mai bine trecerea de la un mod de rulare la altul.
Frumos prezentat acest Drive-Test de catre Bogdan Mirica in stilul caracteristic (La volan), cu o remarca personala: intre concurentii directi as fi mentionat si pe Jaguar F-Pace 2.0l (eventual in locul lui Velar).