Consum
Nu știu despre voi, dar în cazul meu o farfurie cu paste senzaționale este urmată, neapărat, de o a doua. De altfel, italienii încurajează consumul generos de paste și nu numai. Consumul în general. Prin urmare, dacă porția de adrenalină servită de motorul pe benzină este atât de savuroasă, de ce să te oprești? Nici nu ar trebui să conteze consumul.
Însă, într-o lume în care se pune tot mai mult preț pe eficiență, Stelvio trebuie să se asigure că nu mănâncă mai mult decât rivalii săi. Și e destul de greu, având în vedere că germanii sunt niște chibzuiți.
Cu toate acestea, se pare că italienilor le-a ieșit o rețetă de paste îndestulătoare. Spun asta pentru că Alfa anunță un consum mediu de 7 litri/100 de kilometri, o valoare mai bună decât cea anunțată de Porsche Macan, BMW X4 (noul X3 nu are încă o versiune comparabilă), Volvo XC60, Range Rover Velar și Lexus NX, care au cu 30 de cai mai puțin.
Există și valori mai mici în segment, întâlnite însă tot pe crossovere care oferă ceva mai puține resurse: Mercedes GLC și Audi Q5.
Una peste alta, în realitate acest valori se schimbă radical. Stelvio a înghițit aproape 13 litri într-un București aglomerat, deci cu mult peste cei 8.9 promiși în cartea tehnică.
Frumos prezentat acest Drive-Test de catre Bogdan Mirica in stilul caracteristic (La volan), cu o remarca personala: intre concurentii directi as fi mentionat si pe Jaguar F-Pace 2.0l (eventual in locul lui Velar).