4.4
de Gabriel Nica, Foto: Alfa Romeo, marţi, 17 mai

Metamorfosis

Într-o industrie în care toți producătorii auto încearcă din răsputeri să acopere fiecare nișă posibilă, de multe ori inventând unele noi, Alfa Romeo a fost, pentru ultimii șase ani, o companie atipică. Dacă arunci un ochi peste oferta lor actuală, vei observa că ai de ales între două modele. Atât.

Nu vreau să fiu înțeles greșit, ambele sunt absolut geniale, notate corepunzător în carnețelul meu, dar parcă nu e de ajuns pentru un producător care vrea să se ia la trântă cu cei mai buni.

După fuziunea cu PSA, lucrurile au început să se schimbe, iar Alfa Romeo a anunțat, acum nu foarte mult timp, un plan de schimbare a paradigmei, sub numele „Metamorfosi” sau metamorfoză în limba română. Ce presupune asta? Migrarea de la o gamă fără niciun model electrificat, la una în care toate modelele se vor baza pe ajutorul electronilor, într-o formă sau alta: pur electric sau hibrid.

Această transformare, anunțată de filosofia „Metamorfosis”, începe cu Tonale, un SUV compact, menit să atace direct concurenții premium din cel mai popular segment al momentului. Cu ținta pusă pe modele precum BMW X1, Mercedes-Benz GLA, Audi Q3, Jaguar E-Pace sau Volvo XC40, Tonale va avea mult de furcă, însă, după un prim contact cu modelul italian, undeva pe malul lacului Como, vă pot spune că lupta va fi strânsă.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE ÎN ITALIA

  • Flu flu, miercuri, 18.05.2022 06:56

    Urâtă din față.

  • pipo, miercuri, 18.05.2022 11:20

    Spatiu mare in cabina si portbagaj, motor anesteziat de cutie ...suna a ...Skoda !!?? Or fi adus oameni de pe la cehi ?...cine stie , nu mai intelege nimeni nimic din industria auto, nu ca nu ar avea ceva de invatat de la cehi ! Bine macar ca pe design nu s-au inspirat de pe acolo. O sa conteze mult cum se pozitioneaza ca pret, eu cred ca producatori ca Mazda sau Honda ar trebui sa-i aiba in vizor ca si concurenta si nu pe nemti !

  • Andrei, miercuri, 18.05.2022 14:47

    Iar 4.4 pe o masina de 3.5. Cine ii mai intelege pe jurnalistii astia.

  • Seriff, vineri, 20.05.2022 12:56

    Penibila motorizare, la un asa suv, merita un 2.0 De botul ala de zici ca e un motan din desene animate numai zic nimic.

  • Eugen, miercuri, 25.05.2022 11:34

    Masina e frumoasa, merita un motor de macar 200 cai si 4x4....si de ce nu un diesel macar de 190-200 pentru cei nu le place electrificarea.... Asa cu 1.5 poate ajutat de electrice...e cam "fetita" pe langa un x1 25dxdrive ...

  • arhitect, sâmbătă, 22.10.2022 18:14

    un review bine scris, cu o mentiune: sediul companiei Alfa Romeo este in Milano; Fiat are sediul in Torino