Interior
Noul Alfa Romeo Tonale se poate lăuda cu unul dintre cele mai reușite interioare din segmentul în care operează. Sună pompos? Poate. Dar este adevărat, mai ales dacă nu ești tocmai fanul trecerii forțate la o interacțiune digitală cu tot ce te înconjoară.
Culmea, Alfa Romeo spune că Tonale este lider în segment când vine vorba despre aria totală a ecranelor, însă acestea sunt integrate foarte bine în designul interior și se îmbină cu elemente clasice aproape perfect.
Spre exemplu, instrumentarul de bord este acum digital și are o diagonală de 12.3 inch. Rezoluția este impecabilă, iar animațiile se mișcă bine, oferindu-ți posibilitatea de a alege trei teme diferite. Pe lângă asta, ecranul propriu zis este încadrat de două elemente familiare pe care Alfa Romeo le-a folosit timp de zeci de ani. Este vorba despre faimosul design „Cannocchiale”. El presupune două elemente ornamentale în stilul vechilor ceasuri analog, poziționate fix în spatele volanului.
Ecranul sistemului multimedia are și el peste 10 inch și este încadrat bine în planșa de bord. Acum avem și iluminare ambientală, deși ea este limitată doar la un ornament de pe bord și la numai câteva culori disponibile, departe de ceea ce oferă Mercedes-Benz, spre exemplu.
Materialele folosite sunt de calitate bună în majoritatea locurilor. Panourile ușilor folosesc un melanj de plastic tare, în partea de jos, și materiale moi în partea centrală și superioară. O excepție în acest sens am observat pe ușile din spate, unde plasticul neprietenos este prezent și în partea de sus a panourilor ușilor.
Cel mai impresionant însă este spațiul interior. Fiind construit pe aceeași platformă ca Jeep Compass, Tonale oferă mult loc pentru pasageri, atât în față cât și în spate. Tunelul de transmisie foarte coborât oferă posibilitatea de a transporta trei adulți pe bancheta spate, locul din mijloc nefiind mult mai ridicat, comparativ cu celelalte două.
Scaunele față sunt bine profilate, pot fi încălzite și ventilate, iar volanul este pur și simplu perfect, fiind împrumutat de la frații mai mari, Giulia și Stelvio.
Așa cum spuneam, interiorul lui Tonale oferă o combinație foarte bună între vechi și nou, iar ergonomia este la ea acasă, butoanele pentru cele mai importante funcții de la bordul mașinii fiind în continuare separate de ecranele care par să ne domine viața la orice pas. De exemplu, sunt recunoscător pentru faptul că pe Tonale încă mai avem butoane fizice pentru controlul funcțiilor sistemului de climatizare.
În ceea ce privește practicalitatea, spațiile de depozitare sunt generoase, atât în panourile ușilor, cât și în interiorul cotierei. Pentru telefon ai la dispoziție un spațiu de depozitare în consola centrală, iar portbagajul îți oferă până la 500 de litri de spațiu, un pic sub ce oferă BMW X1 (505 litri) și Audi Q3 (530 litri), dar peste Mercedes-Benz GLA (435 litri).
Urâtă din față.