Consum
Aici, versiunea PHEV va avea de raportat numere super diferite, în funcție de modul de exploatare. Așa cum am spus de nenumărate ori, modelele de tip Plug-in Hybrid trebuie folosite cât mai des cu acumulatorul încărcat.
Conform celor de la Alfa Romeo, dacă faci asta, autonomia mașinii ar trebui să fie de circa 65 de kilometri, grație celor 12 kWh utili aflați la dispoziția ta. În realitate, în oraș, am obținut o autonomie de circa 50 de kilometri cu „un plin”, în timp ce, pe drumul de întoarcere de la Piatra Neamț, faimosul E385, am reușit chiar 74 de kilometri autonomie pur electrică.
Consumul înregistrat de mașină după epuizarea resurselor din baterie a fost de aproximativ 8 litri/100 km, ceea ce a dus media la un total de 4 litri pe prima sută de kilometri parcursă în oraș.
Alimentarea bateriei se face în minim 2.5 ore, portul de încărcare susținând puteri de maxim 7.4 kW.
Rivalii lui Tonale PHEV sunt BMW X1 xDrive25e și Mercedes-Benz GLA 250e, ambele cu autonomii estimate mai mari (92 km în dreptul BMW și 70 km în dreptul Mercedes-Benz).
Cifrele de consum oficiale, vorbesc de povești greu de crezut. Cei din Stuttgart au marcat un consum de 1.1 litri/100 km în dreptul lui GLA 250e, bavarezii consideră că poți obține un consum de 0.7 litri/100 km din X1 xDrive25e, iar Alfa Romeo are un consum de 1.3 litri/100 kilometri listat în cartea tehnică.
Dacă Giulia și Stelvio sunt pe platforme dedicate, doar pentru aceste modele, justicand cât de cât prețul ridicat, acest Dodge Hornet cu siglă de Alfa n-a nimerit deloc prețul de plecare, nici pe cel final, 63.000 euro, preț de Lexus, sa nu mai supăr haterii de nemtoaice, de parcă ar exista doar Bmw și Mercedes .