Băgat în priză
Dacă e ceva ce au înțeles foarte bine producătorii auto de ceva timp încoace, mai ales în Europa, este că nu te poți tocmi cu legile Uniunii Europene atunci când vine vorba de emisii.
Standardele din ce în ce mai stricte au forțat producătorii să caute tot felul de soluții mai mult sau mai puțin pe placul clienților. Printre ele vei regăsi motorizările mild-hybrid (inclusiv pe motoare de 4 litri, de parcă au vreun impact major real asupra emisiilor în regim real) sau motorizările de tip plug-in hybrid.
Acestea din urmă au trecut prin tot felul de suișuri și coborâșuri. Inițial oamenii au fost reticenți cu privire la utilitatea lor. Pe bună dreptate. Primele modele aveau autonomii de 20-30 de kilometri, care abia îți ajungeau pentru rutina zilnică.
Ulterior, lucrurile s-au schimbat, iar tehnologia a evoluat. Așa că acum vedem chiar și branduri cu o lungă tradiție în motorsport adoptând astfel de soluții tehnice. De exemplu, Alfa Romeo.
Primul lor model de acest fel a sosit pe piața din România la începutul acestui an și se numește Alfa Romeo Tonale. Din moment ce acesta e singurul model oferit de producătorul italian în cel mai disputat segment din piață în acest moment (SUV de segment C), era absolut normal ca Tonale să primească cea mai nouă tehnologie disponibilă.
Dar cum se comportă acest model în viața reală și cum se prezintă în fața clienților? Asta am dorit să aflăm într-o călătorie până la Piatra Neamț și înapoi.
Dacă Giulia și Stelvio sunt pe platforme dedicate, doar pentru aceste modele, justicand cât de cât prețul ridicat, acest Dodge Hornet cu siglă de Alfa n-a nimerit deloc prețul de plecare, nici pe cel final, 63.000 euro, preț de Lexus, sa nu mai supăr haterii de nemtoaice, de parcă ar exista doar Bmw și Mercedes .