4.4
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, marţi, 31 octombrie

Băgat în priză

Dacă e ceva ce au înțeles foarte bine producătorii auto de ceva timp încoace, mai ales în Europa, este că nu te poți tocmi cu legile Uniunii Europene atunci când vine vorba de emisii.

Standardele din ce în ce mai stricte au forțat producătorii să caute tot felul de soluții mai mult sau mai puțin pe placul clienților. Printre ele vei regăsi motorizările mild-hybrid (inclusiv pe motoare de 4 litri, de parcă au vreun impact major real asupra emisiilor în regim real) sau motorizările de tip plug-in hybrid.

Acestea din urmă au trecut prin tot felul de suișuri și coborâșuri. Inițial oamenii au fost reticenți cu privire la utilitatea lor. Pe bună dreptate. Primele modele aveau autonomii de 20-30 de kilometri, care abia îți ajungeau pentru rutina zilnică.

Ulterior, lucrurile s-au schimbat, iar tehnologia a evoluat. Așa că acum vedem chiar și branduri cu o lungă tradiție în motorsport adoptând astfel de soluții tehnice. De exemplu, Alfa Romeo.

Primul lor model de acest fel a sosit pe piața din România la începutul acestui an și se numește Alfa Romeo Tonale. Din moment ce acesta e singurul model oferit de producătorul italian în cel mai disputat segment din piață în acest moment (SUV de segment C), era absolut normal ca Tonale să primească cea mai nouă tehnologie disponibilă.

Dar cum se comportă acest model în viața reală și cum se prezintă în fața clienților? Asta am dorit să aflăm într-o călătorie până la Piatra Neamț și înapoi.

  • dan_grc, marţi, 31.10.2023 16:17

    Dacă Giulia și Stelvio sunt pe platforme dedicate, doar pentru aceste modele, justicand cât de cât prețul ridicat, acest Dodge Hornet cu siglă de Alfa n-a nimerit deloc prețul de plecare, nici pe cel final, 63.000 euro, preț de Lexus, sa nu mai supăr haterii de nemtoaice, de parcă ar exista doar Bmw și Mercedes .

  • Mircea Badea, marţi, 31.10.2023 17:28

    ce cauta prin oras?! zici ca e un tanc abandonat...

  • dopdecada, marţi, 31.10.2023 19:08

    Am văzut-o la SAB, m-am urcat în ea. Materialele so-so, spațiul interior nu te dă pe spate. O mașină frumoasă...și cam atât. Cine o ia, știe de ce o ia.

  • Andrei, marţi, 31.10.2023 22:31

    Lexus a rămas doar o siglă. În rest, tot încarcă să justifice prețul premium dar nu prea conving decât pe americani. De când platforma dedicată e ceva extraordinar pentru un SUV? Face ceva special? Platforma aia a fost gândită pentru Giulia, n-are nicio treaba cu elefantul Stelvio. Pret: evident, nu merita. Modelul testat e mai scump decât Tesla Y Long Range, dar și decât Performance. Sigur, dacă nu te plimbi mai mult de 500km fără oprire, precum Seriff.

  • dan_grc, miercuri, 01.11.2023 11:20

    @ Andrei O platformă tehnică cu motoare longitudinale, tracțiune spate/ integrală, cardan de fibră de carbon, este o investiție scumpă, dacă se împarte doar la două modele care oricum nu fac volume suficiente, recuperarea investiție este foarte dificilă, sau inexistentă, de aceea una este sa ceri 70.000 euro pe un Stelvio, alta 63.000 pe acest compromis numit Tonale cu motor de 1.3 .

  • Andrei, miercuri, 01.11.2023 12:10

    Mi se pare ca amesteci lucrurile. Recuperarea investiției e una, prețul pe care îl plătește cumpărătorul e alta. Apropo, investiția a fost făcută de FCA, nu de Stellantis. Prețul pe care e dispus sa îl plătească cumpărătorul nu are nicio treabă cu recuperarea investiției producătorului. Cumpărătorul evaluează calitatea, performanta, prestigiul, prețul de revanzare și altele. Dacă foloseau platforma mai scumpa și prețul era mai mare, sau marja de profit era mai mica. Și încă ceva: asta e un SUV mic. După ce că e inutil și îngrămădit asa cum e acum, dacă mai puneau și motorul longitudinal nu îl mai cumpăra decât fanii dedicați. Că era și mai îngrămădit și inutil, și desigur, mai scump.

  • dan_grc, miercuri, 01.11.2023 16:27

    Am spus eu ca trebuia longitudinal la Tonale ? Am spus doar ca la o mașină mai mare, cu motor longitutidal, se justifica altfel un preț mare, nu contează cine a făcut investiția, ideea este aceeași, acest Tonale este mega scump, fie și hibrid, peste concurență, total nejustificat .