4.5
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu, vineri, 14 noiembrie

Respect

Nu greșesc dacă spun că, în prezent, divizia BMW M are cel mai diversificat portofoliu de modele de la înființarea ei. Adică din luna mai 1972. Totul a început cu o echipă restrânsă, de 35 de angajați, care a avut un singur țel: să dezvolte mașina sport perfectă. Pură.

Prima capodoperă M a debutat șase ani mai târziu, iar numele său a răsunat atât pe șosele cât și pe circuite: BMW M1. Și ce succes a fost.

În epoca modernă, divizia de performanță a producătorului din Munchen a fost acuzată că și-a pierdut tocmai puritatea care a stat la baza ei. Modelele M au devenit mai grele, dar mai puternice, mai mari și, desigur, tot mai scumpe.

Însă există un model M, poate singurul, care este capabil să le închidă gura tuturor cârcotașilor. Mă refer aici la BMW M2. Dacă divizia din Garching ar fi muzeul Luvru, atunci M2 ar fi cu siguranță Mona Lisa.

Modelul bavarez a primit, în vara anului trecut, un facelift care a adus, printre altele, și mai multă putere pentru motorul de 3.0 litri de sub capotă. De fapt, asta este singura modificare notabilă.

Noi am condus un M2 facelift și nu unul obișnuit. Ci un exemplar garnisit cu toate componentele M Performance pe care le poți bifa. Cu alte cuvinte, Mona Lisa s-a transformat în Darth Vader. Și nu fac această comparație doar din cauza nuanței exterioare.

Înainte să trecem mai departe, îți propun să urmărești clipul pe care l-am pregătit pentru tine.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI

  • DanG, vineri, 14.11.2025 13:55

    De la un M ma astept sa arate bine si in prezent, si peste 20 si peste 40 de ani. Mie modelul asta imi displace de cand a aparut, nu imi pot imagina ca peste 10-20 de ani va fi un clasic. Poate avea toata tehnologia din lume daca arata cum arata.

  • ds, vineri, 14.11.2025 14:21

    Până acum nu țin minte să fi văzut pe undeva ca varianta cu cutie manuală să fie mai scumpă decăt cea automată.

  • Mihai, vineri, 14.11.2025 17:12

    Motorul te unge pe suflet si pe plamani. La aproape 100000 euro clar masina e pentru cocalarii "adevarati".

  • ^^^^, vineri, 14.11.2025 17:42

    n-ai tu treaba cu astea...

  • dan_grc, vineri, 14.11.2025 17:53

    @ds Câte manuale mai există astăzi, pe astfel de modele ?

  • ds, vineri, 14.11.2025 20:17

    @dan_grc Eh, uite că mai există. In primăvară, Ferrari tocmai a anunțat că, după zece ani de când au renunțat la cuti manuale, vor reveni la acestea pentru unele modele. Plăcerea de a conduce mașini sportive nu este doar să bagi piciorul in accelerație. Dacă înțelegi ce vreau să zic...

  • dan_grc, vineri, 14.11.2025 21:49

    Eu înțeleg, de aceea cele manuale sunt mai scumpe, pentru ca sunt foarte rare.

  • @dan_grc, vineri, 14.11.2025 21:57

    E mai scumpe pentru ca e clienti. Despre scaune: "Nu ai foarte mult loc pe șezut, intri și ieși greu din mașină, din cauza zonelor laterale foarte înălțate și tari, iar între picioare vei avea o bucată de carbon care îți va crea disconfort." Sa dai 100000 pe o masina cu scaune care arata bine dar sunt incomode, asta inseamna sa fii cu adevarat prost.

  • dan_grc, vineri, 14.11.2025 22:30

    Cu adevărat prost înseamnă de fapt să fii tu, du-te și te joacă pe configuratorul de la Geely, acolo găsești ce-ți place .

  • @dan_grc, vineri, 14.11.2025 23:50

    Cand dai 100000 pe o masina in care nu te poti simti confortabil, atunci chiar esti prost. Prost cu diploma si primesti si cutie manuala :)) Mai urmeaza si un test cu un copac si gata retardul. Cu 100000 configurez multe de la Geely net superioare si mult mai confortabile. Sa traiesti cu impresia in 2025 ca doar germanii fac masini, e o alta dovada mare de prostie. Dar tu esti posesor de BMW si asta zice totul. Atat poti.