Tinuta de drum
DBS Superleggera Volante este un model extrem de confortabil. Probabil este detaliul care m-a surprins cel mai mult. Când urci la volanul a 725 CP, sau mai degrabă cobori, pentru că mașina are o înălțime de 1.295 mm, te aștepți la o experiență care să îți aducă aminte de modelele de competiție gândite pentru circuite.
Nu. Suspensia lui DBS are acea calitate de a-ți sugera să pleci oricând la un drum de 1.000 kilometri fără grija că la final vei avea forma scaunului și organele interne vor fi dislocate de la atâtea vibrații.
Direcția? Perfect calibrată cu ideea de Super GT. Precisă, cu o demultiplicare scurtă, dar fără a avea parte de acea nervozitate a punții față. Cu un grad de asistare care nu îți va compromite cămașa în drum spre o întâlnire sau tricoul până la terasă.
Senzaționale frânele cu discuri carbon-ceramic. Nu atât cu decelerarea oferită, pentru că o frânare de urgență devine dureroasă fizic (atât de violent frânează), ci cu dozarea în pedala de frână.
M-am mai întâlnit cu modele echipate cu astfel de discuri și mai toate aveau particularitatea lor, dar în general sunt ceva mai greu de dozat în trafic. Stabilitatea este foarte bună pe traiectorie în cazul unor frânări violente. Pe circuit este altă discuție.
Și apropo de circuit, pentru că 725 CP și 900 Nm meritau să cânte, am evadat puțin și pe circuitul Academiei Titi Aur. Și așa am descoperit o ușoară și progresivă nervozitate a punții spate. Culmea, o poți trezi la viață oricând, chiar și în cazul unei depășiri.
În funcție de experiență, vei reuși să dozezi pedala de accelerație pentru a transforma acea nervozitate într-o oacheșă și sexy mișcare din șold a acestui Volante. Sau poți ridica panicat piciorul din gaz și oferi astfel gumelor alea mari ale punții spate ocazia de a se agăța de drum. Dar vei fi puțin scuturat la volan de acest moment al regăsirii aderenței.
Odată cu aducerea unor grade în pneuri, crește și încrederea la volan. Totuși, dacă urmărești să provoci cei 900 Nm la dans, probabil vei sfârși într-un tête-à-queue. Dar cu puțin curaj și o oarecare formă de ”autism” la capitolul conștientizare că ai de gestionat 725 CP și 900 Nm, poți dansa cu acest DBS.
Da!!!In sfarsit,un test super tare cu o masina normala,ma rog,scumpa dar normala.Mi se facuse asa lehamite de toate electricele de pana acum ca pana si aspiratorul l-am pornit zilele trecute cu dopurile infipte bine in urechi.Cafeaua am rasnit-o manual azi de dimineata din acelasi motiv.