Tinuta de drum

4.5

DBS Superleggera Volante este un model extrem de confortabil. Probabil este detaliul care m-a surprins cel mai mult. Când urci la volanul a 725 CP, sau mai degrabă cobori, pentru că mașina are o înălțime de 1.295 mm, te aștepți la o experiență care să îți aducă aminte de modelele de competiție gândite pentru circuite.

Nu. Suspensia lui DBS are acea calitate de a-ți sugera să pleci oricând la un drum de 1.000 kilometri fără grija că la final vei avea forma scaunului și organele interne vor fi dislocate de la atâtea vibrații.

Direcția? Perfect calibrată cu ideea de Super GT. Precisă, cu o demultiplicare scurtă, dar fără a avea parte de acea nervozitate a punții față. Cu un grad de asistare care nu îți va compromite cămașa în drum spre o întâlnire sau tricoul până la terasă.

Senzaționale frânele cu discuri carbon-ceramic. Nu atât cu decelerarea oferită, pentru că o frânare de urgență devine dureroasă fizic (atât de violent frânează), ci cu dozarea în pedala de frână.

M-am mai întâlnit cu modele echipate cu astfel de discuri și mai toate aveau particularitatea lor, dar în general sunt ceva mai greu de dozat în trafic. Stabilitatea este foarte bună pe traiectorie în cazul unor frânări violente. Pe circuit este altă discuție.

Și apropo de circuit, pentru că 725 CP și 900 Nm meritau să cânte, am evadat puțin și pe circuitul Academiei Titi Aur. Și așa am descoperit o ușoară și progresivă nervozitate a punții spate. Culmea, o poți trezi la viață oricând, chiar și în cazul unei depășiri.

În funcție de experiență, vei reuși să dozezi pedala de accelerație pentru a transforma acea nervozitate într-o oacheșă și sexy mișcare din șold a acestui Volante. Sau poți ridica panicat piciorul din gaz și oferi astfel gumelor alea mari ale punții spate ocazia de a se agăța de drum. Dar vei fi puțin scuturat la volan de acest moment al regăsirii aderenței.

Odată cu aducerea unor grade în pneuri, crește și încrederea la volan. Totuși, dacă urmărești să provoci cei 900 Nm la dans, probabil vei sfârși într-un tête-à-queue. Dar cu puțin curaj și o oarecare formă de ”autism” la capitolul conștientizare că ai de gestionat 725 CP și 900 Nm, poți dansa cu acest DBS.

  • Mac&Mas, vineri, 30.04.2021 09:04

    Da!!!In sfarsit,un test super tare cu o masina normala,ma rog,scumpa dar normala.Mi se facuse asa lehamite de toate electricele de pana acum ca pana si aspiratorul l-am pornit zilele trecute cu dopurile infipte bine in urechi.Cafeaua am rasnit-o manual azi de dimineata din acelasi motiv.

  • M.cu aprindere prin impingere, vineri, 30.04.2021 09:28

    Am ajuns sa ne bucuram la teste cu masini "normale" chiar daca ele costa 300 000euro. Un test foarte tare,foarte bine scris,pacat ca proportia a ajuns sa fie un test cu o masina normala la 10 teste cu electrocasnicele pe baterii.

  • ds, vineri, 30.04.2021 10:12

    Cele 5 stele de la consum ar fi trebuit puse cu ghilimelele de rigoare :)))

  • Văru’ lu’ Netam, vineri, 30.04.2021 10:36

    Să mă ierte Dumnezeu, că-i Vinerea Mare, dar m-am amuzat bine datorită umorului de calitate remarcat mai sus. Altfel, viaţa pare o vineri neagră de colo până colo.

  • mircea badea, sâmbătă, 01.05.2021 01:50

    cam banala la aspect, botul prea cascat..mai e si turbo..nimic electric..saracie...

  • andrei, sâmbătă, 01.05.2021 10:03

    Magnifica! Totusi, as fi asteptat macar jumatate de pagina despre sunetele motorului si al evacuarii, nu de alta, dar un V12 este o simfonie pe care niciun afon electrificat nu poate sau vrea sa o inteleaga.

  • netam-nissan, marţi, 04.05.2021 09:49

    cu zvâc și haios scris testu (unica cârcoteală e că se scrie ante- și nu anticameră - vedeți c-am devenit mai cult la cap), dar sincer 31.200 ar fi maximumul pe care l-aș decarta pentru o caroserie scârțo-britanică cu motor nemțesc și nume macaronăresc de fierarii neferos pe la capote. OMG și neoanele alea aiurea înfipte-n faruri..mai bine le făceau cu fitil+acetilenă cacând derapezi în giratorii să iei și foc, și daună cu despăgubire totală + spectacol incendiar pe iutub, feisbucks și instakilogram. de fapt realitatea e mai oloagă ca visele și mai handicapată ca mine fincă banca mi-a zis ieri că limita mea de credit e de 3.120 € luați pe 31,2 ani. mai aștept deci o Dachina Spring V12 la 13 miare sau mai exact cu baterie 12V.

  • netam-nissan, marţi, 04.05.2021 10:11

    P.S. repede vă rog să-mi zică cineva unde-i șourumul Aston Martin că DBS costă văd doar 219 € la rubrica AM mașini noi. au scăpat și băbuțele pricăjite că nu-mi mai finanțează cu zeze miare Springelectrica din TVA-ul lor statu nostru progresvist.

  • Iulian, duminică, 06.06.2021 11:52

    Atât de frumos exprimate trăirile! Un articol care m-a pe suflet, bravo! Super creație