Consum
Pentru a reduce consumul tuturor motoarelor lansate alături de A6, Audi a echipat agregatele diesel și benzină cu un sistem micro-hibrid. Adică acel mild-hybrid pe care am început să-l vedem tot mai des pe modelele Grupului Volkswagen.
Nu este un hibrid propriu-zis. E doar un sistem electric de 48V (în cazul versiunii 2.0 TDI un sistem electric de 12 V), cu un starter-generator și o baterie litiu-ion care poate decupla motorul convențional. Mașina nu poate rula însă electric.
Potrivit celor de la Audi, sistemul micro-hibrid poate opri motorul pentru 45 de secunde la viteze cuprinse între 55 și 160 de km/h. Totul mulțumită energiei recuperate și înmagazinate în bateria litiu-ion. Același sistem micro-hibrid poate opri motorul și la viteze mai mici de 22 de km/h. Spre exemplu, atunci când vă apropiați de un semafor aflat pe culoarea roșie.
Toate aceste găselnițe ar trebui să reducă consumul fiecărei versiuni în parte cu 0.7 litri/100 de kilometri.
Rularea mea din Portugalia nu e demnă de un test de consum adevărat. Distanța parcursă alături de versiunea 2.0 TDI a fost de 70 de kilometri și a inclus autostradă și drumuri de munte. Valoarea consumului a fost de 7.8 litri/100 de km.
În cazul versiunii V6 de 286 de cai putere, traseul a însumat aproape 100 de kilometri, cu aceleași porțiuni de autostradă și drumuri virajate. Consumul a fost de 9 litri/100 de kilometri. Complet nerelevant pentru o mașină care a mers mai mult în modul Dynamic și care nu sărise de 2000 de kilometri de la părăsirea liniei de asamblare.
În fișa tehnică, Audi promite un consum mediu de 5.5 litri/100 de kilometri. BMW Seria 5 în versiunea 530d oferă doar 265 de cai putere, prin urmare e ceva mai economic, cu o medie de 5 litri/100 de km. Aceeași situație și în cazul lui Mercedes-Benz E350d, care oferă 258 de cai și are o medie de 5.1 litri/100 de kilometri. Volvo S90 nici nu poate fi luat prea bine în calcul, întrucât media de 4.8 litri este obținută de un motor cu numai 235 de cai.
Maserati Ghibli este mai gurmand, înghițind 5.7 litri/100 de km, deși oferă mai puțini cai putere decât A6. În același timp, Jaguar XF reușește să țină pasul cu A6, oferind tot o medie de 5.5 litri pentru motorul său diesel de 300 de cai.
Sincer, nu prea mai văd rostul lui A8 c-un A6 de aproape 5 m, plus practic aceeași echipare cu x ecrănoaie Virtual Cockpit, digi-comm, navi etc. Proporțiile caroseriei par ceva mai reușite vs. A8, dar tot e greu... spre imposibil să-l deosebești de A8 (ori în oglinzi/de la distanță și de A4 sau chiar A5/A7.) În rest, nimic de reproșat finisării / calității percepute, așa că BMW Seria 5 n-are mari șanse să se distanțeze-n statisticile vânzărilor, chiar de-o fi mai *pro-activ* la condus. Nici E-Klasse probabil, așa că status-qvo-ul rămîne cum am stabilit.:-) ...Clar că nu noi chibiții de pe AM, ci cum a stabilit (posibilul după mine) cartelului german al celor 3 atracții irezistibile pentru bănetul parveniților de pe toate meridianele.