
Motor / Transmisie
Pentru cei care nu vor să treacă la o motorizare pur electrică, Audi oferă în continuare diverse motorizări termice, electrificate sau nu. Poți bifa inclusiv o versiune Plug-in Hybrid.
Noi am testat versiunea A6 Avant 55 TFSI quattro mild-hybrid Plus. Știu, un nume complicat, dar care poate fi tradus foarte ușor. Sub capotă ai un motor V6 de 3.0 litri, pe benzină, o tracțiune integrală, o transmisie automată S Tronic cu 7 rapoarte și cel mai modern sistem mild-hybrid al mărcii germane.
Întregul ansamblu oferă 367 de cai putere între 5.500 și 6.300 de rotații pe minut și un cuplu maxim de 550 Nm între 1.700 și 4.000 de rotații pe minut. Sistemul mild-hybrid Plus suplimentează cu 24 CP și 230 Nm în anumite situații. Bateria are o capacitate de 1.7 kWh.
Să le luăm pe rând și să vorbim, prima dată, despre unitatea V6 de 3.0 litri. Propulsorul pe benzină începe să tragă, cu adevărat, de la 2.000 de rotații pe minut, trage liniar și cu un sunet rafinat, specific unui V6 realizat așa cum trebuie și hrănit cu benzină.
Deși puterea maximă de 367 de cai putere este atinsă la turații înalte, pentru plaja redusă de turații ai motorul electric al sistemului mild-hybrid plus. Astfel că nu trebuie să îți faci nicio grijă la depășiri sau dacă vrei să pornești mai energic de pe loc. Până la urmă ai la dispoziție 230 Nm oferiți instant.
Întregul pachet este gândit pentru confort. Așadar nu te aștepta la ruperi de ritm. Dar poți să te aștepti, așa cum spuneam, la o livrare liniară a puterii și la schimbări foarte fine ale treptelor.
Noul sistem MHEV Plus este alcătuit din 3 componente principale: generatorul trenului de propulsie (PTG) cu sisteme electronice integrate și un motor sincron excitat permanent, o baterie de 48 de volți, litiu-ion, și un alternator pe post de demaror și acționat prin curea.
Toate componentele sistemului de 48 de volți sunt răcite cu lichid pentru condiții de operare optime.
Ce trebuie tu să reții este că, față de vechiul sistem mild-hybrid, noua tehnologie permite rulajul pur electric în anumite condiții, pe distanțe ceva mai mari. De pildă la pornirea de pe loc, la opriri, la mersul cu spatele și la parcări.
Eficiența este cuvântul de ordine în cazul pachetului electrificat oferit de noul Audi A6. Un subiect despre care vom vorbi, pe larg, în capitolul următor.
ati punctat negativ anumite aspecte despre interiorul masinii, dar nu e vina ei ca mediul din romania este jegos. ca se depune praful sau ca se vad amprentele... pai asta este foarte bine, ca le vezi si dai imediat cu laveta. lipsa butoanelor poate fi o problema de ergonomie, dar pentru cine tine la igiena, nu reprezinta un minus. suprafetele tactile sunt mai binevenite decat butoanele, pentru ca se curata mult mai usor. e mai bine ca la altele, unde nu se vede praful, de parca asta l-ar impiedica sa se depuna? iar shaormistii cu degetele unsuroase mai bine s-ar spala pe maini inainte sa urce la volan. sunt unele masini care au acumulat jeg stratificat de la mizeria de pe mainile soferului, combinata cu cea din aer, in alea ti-e si sila sa urci.