Interior
Mai știți bibliotecile alea uriașe, cu cărți vechi, ordonate militărește pe rafturi din lemn masiv, luminate cu veioze discrete? Cam așa te simți în interiorul lui A8. Ca într-o bibliotecă. Poate are legătură cu prezența din abundență a lemnului și cu plafonierele care au lumini Matrix, ce pot fi direcționate.
Senzația asta este în deplină antiteză cu aerul tehnologizat pe care îl emană fiecare colțișor al habitaclului. Până și gurile de ventilație se închid și se deschid electric. Zonele reci din aluminiu, finisate excepțional te trezesc din contemplarea romantică. Sunt peste tot. De la puținele butoane rămase în viață, până la mânerele de deschidere a portierelor. Renunțarea la butoanele de pe planșa de bord și înlocuirea lor cu ecrane tactile a ridicat o clasică problemă de ergonomie. Din fericire, ecranul care se ocupă cu reglarea temperaturii din habitaclu și cu alte elemente care țin de confort are un afișaj mare și un răspuns tactil și sonor foarte bun.
Nici pe volan nu veți avea probleme de acomodare, chiar dacă numărul butoanelor poate părea intimidant.
Audi și-a făcut temele aproape bine și atunci când vine vorba de spații de depozitare. Am zis aproape bine pentru că nu găsim un spațiu pentru telefonul mobil. E drept că acesta ar fi putut fi implementat foarte greu, în condițiile în care unul dintre ecrane se prelungește și pe consola centrală. Avem însă două suporturi pentru pahare, numai bune pentru a ține electronicele șoferului și pasagerului. Cotiera nu este nici ea foarte adâncă. Din fericire, există spații destul de bine croite la nivelul portierelor.
Pe scaunele individuale din spate se stă regește. Era și normal, având în vedere că vorbim despre o mașină de aproape 5.2 metri lungime. Cu toate acestea, aș vrea să risc o afirmație destul de îndrăzneață. Versiunea cu ampatament normal a lui Audi A8, testată aici, pare a fi mai puțin generoasă decât un Skoda Superb pe locurile din spate. Așa că, dacă tot vă doriți o mașină din segmentul ăsta, mergeți pe varianta cu ampatament lung.
Dacă vă întrebați ce intră în portbagajul lui Audi A8, vă spun eu. Două trolere mari, câteva ghiozdane sau chiar mai puține dacă aveți de cărat aparatură foto. Pentru un client obișnuit însă, cei 505 litri pot fi suficienți. E drept că este ceva mai puțin decât ce oferă Jaguar XJ, BMW Seria 7 și Mercedes Clasa S. Doar Porsche Panamera are un portbagaj mai mic decât al lui A8.
N-am uitat nici de antifonare. Audi a făcut o treabă execelentă. Cel puțin atunci când mașina staționează. Habitaclul te desprinde complet de zgomotele din exterior și de poluarea fonică a traficului bucureștean. Cu toate acestea, la rularea pe autostradă, în interior se aude un zgomot constant de vânt.
Aici sunt MASURATORI facute de AUTO-BILD Germania, NU Cifrele oficiale. Nu trebuie sa cunosti germana ca sa vezi masuratorile pentru acceleratii, consum samd http://www.autobild.de/artikel/audi-a8-mercedes-s-klasse-test-13198999.html O zi buna!