Calitate / Pret
Am ajuns și la capitolul care îi va interesa cel mult pe economiștii care se ocupă de contabilitatea clienților. Prețul contează mai puțin atunci când te hotărăști să cheltui peste 100.000 de euro pentru o mașină. Iar Audi A8 este genul acela de sedan premium care sare ușor peste această valoare.
Asta, deși prețul versiunii de test, adică al celei de intrare în gamă, este de 92.500 de euro. Este ușor să ne imaginăm că numai adăugând un sistem de sunet Bang&Olufsen, jante, vopsea și o suspensie inteligentă prețul va sări peste 100.000 de euro. Mai are rost să vă spun că toate opționalele mașinii noastre de test au dus valoarea finală la peste 142.000 de euro? Asta în condițiile în care mai rămâneau opționale de bifat, unele dintre ele încă nelansate. Deci, care va fi limita superioară de preț a noului A8 este încă neclar.
Prin comparație cu prețul de pornire al versiunii testate de noi, un BMW 730d, cu xDrive și cutie automată este insesizabil mai ieftin: 91.700 de euro. Liderul nu face compromisuri: vrea puțin peste 100.000 de euro pentru versiunea Mercedes S350d cu 4Matic și 9G-Tronic.
Jaguar XJ nu este disponibil alături de o tracțiune integrală în versiunea diesel de 300 de cai putere. Poate fi considerat însă chilipirul segmentului, cu o etichetă de start de 82.800 de euro, cu aproape 10.000 mai puțin decât A8.
Porsche Panamera nu are un diesel comparabil, dar, chiar dacă ar avea, prețul de pornire ar fi tot peste 100.000 de euro, având în vedere că singurul diesel din gamă, V8-ul de 422 de cai, ajunge la 124.000 de euro.
Aici sunt MASURATORI facute de AUTO-BILD Germania, NU Cifrele oficiale. Nu trebuie sa cunosti germana ca sa vezi masuratorile pentru acceleratii, consum samd http://www.autobild.de/artikel/audi-a8-mercedes-s-klasse-test-13198999.html O zi buna!