Siguranta
EuroNCAP nu a testat niciodată un Audi A8. Probabil pentru că nava amiral a germanilor are un preț ușor sensibil la izbirea de zonele deformabile ale organizației. Cu toate acestea, având în vedere punctajele obținute de ultimele modele Audi, este lesne de presupus că A8 nu va face o excepție nefericită. Unde mai pui că este și printre primele mașini din lume care se apropie foarte tare de rularea autonomă.
Tocmai această caracteristică ne garantează prezența unor sisteme de siguranță avansate. Trebuie să trec în revistă sistemul de menținere a benzii de rulare, extrem de insistent. Atât de insistent încât ajungi să-l dezactivezi. Ar mai fi și funcția de avertizare la impact cu posibilitate de frânare automată. Există, de asemenea, și un sistem de recunoaștere a pietonilor. Lista este completată de monitorizarea unghiului mort.
Noul A8 vine și cu o funcție de identificare a semnelor de circulație, dar și cu o pedală de accelerație senzitivă, care vibrează atunci când depășești cu mult viteza de rulare sau când nu conduci economic. Este o tehnologie pe care o testam în premieră în anul 2015 pe pista de încercare a germanilor de la Continental, cei care, probabil, au și furnizat-o.
Audi s-a gândit și la un asistent pentru intersecțiile dezordonate sau haotice din marile orașe ale lumii. Și bine a făcut, pentru că această funcție se potrivește mânușă în România. Am testat de vreo câteva ori acest asistent în intersecțiile din București, acolo unde senzorii instalați în bara față au sesizat rapid intenția unor mașini de a forța lipsa de prioritate. Acest asistent poate chiar opri mașina, dacă viteza de rulare nu este mai pare de 10 km/h.
Mai există un asistent pentru manevrele de evitare sau ocolire. El funcționează în intervalul 30-150 de km/h și poate oferi asistență suplimentară șoferlui. Asta înseamnă că nu va ajuta evitarea fără un impuls al volanului venit din partea șoferului. În momentul în care îl detectează, amplifică manevra de evitare.
Ce se întâmplă atunci când mașina detectează o situație de urgență, mai exact șoferul nu răspunde la comenzi? Emite o serie de avertizări sonore și tactile. Dacă cel de la volan continuă să nu reacționeze, mașina preia controlul și se oprește în siguranță.
Cu acest pachet impresionant de sisteme, Traffic Jam Pilot, adică funcția care îi permite mașinii să se conducă singură până la o viteză de 60 de km/h, este doar o formalitate. Funcția preia accelerația, direcția și frânarea mașinii și se va dovedi foarte utilă acolo unde există un trafic îngreunat pe autostradă sau pe un drum național. Este nivelul trei de rulare autonomă și urmează a fi deblocat abia atunci când legislația o va permite.
Aici sunt MASURATORI facute de AUTO-BILD Germania, NU Cifrele oficiale. Nu trebuie sa cunosti germana ca sa vezi masuratorile pentru acceleratii, consum samd http://www.autobild.de/artikel/audi-a8-mercedes-s-klasse-test-13198999.html O zi buna!