Tinuta de drum
În acest segment, ținuta de drum este unul dintre cele mai importante aspecte. Să nu uităm că asta l-a făcut celebru pe etalonul actual Mercedes Clasa S. Prin urmare, toți cei care vor să fure coroana modelului din Stuttgart trebuie să fie la fel de buni în a rula confortabil. Audi a făcut eforturi uriașe în acest sens și a inovat.
Clar vorbim de o suspensie pneumatică pentru a ține pasul cu rivalii. Zis și făcut. Există însă și o suspensie predictivă, echipată cu o cameră video care citește drumul și se adaptează instant la neregularitățile acestuia. Spre exemplu, un limitator de viteză va fi citit imediat, iar suspensia reglată pentru ca acesta să nu fie resimțit în habitaclu. Din păcate, acest tip de suspensie urmează a fi disponibil în cursul acestui an.
Dacă mă refer strict la ce am simțit în A8-ul nostru de test, echipat cu o suspensie pneumatică ajustabilă în funcție de modul de rulare (Efficiency, Comfort, Dynamic, Auto și Individual), trebuie să mărturisesc că A8 este un adevărat vrăjitor. Face să dispară gropile ca prin minune. Aproape că am plutit pe sectorul de drum dintre Predeal și Bran, în ciuda craterelor din această perioadă a anului. Chiar și așa, tind să cred că Mercedes Clasa S are o naturalețe mai mare în absorbirea gropilor.
Pe de altă parte, Audi A8 pare a fi ceva mai închegat și mai sportiv pe viraje, cu o caroserie destul de bine plantată pe șosea. Totul are legătură cu motorașele suspensiei, montate pe fiecare roată. Menirea lor nu este doar să ajusteze garda la sol în funcție de ceea ce detectează camera despre care vă vorbeam mai devreme. Motorașele contrabalansează mișcările caroseriei, estompând ruliul. Totuși, e destul de dificil să combați mișcările unei mașini care cântărește puțin peste două tone și este cea mai grea din segment. Ruliu există. Iar inerția pe frânare este inevitabilă.
Noul Audi A8 vine și cu o direcție activă, care face din limuzina lungă de 5.2 metri o mașină la fel de manevrabilă ca frații mai mici, Audi A4 sau A5. Este aceeași direcție activă pe care Grupul Volkswagen o instalează pe brandurile sale de top. Roțile spate virează și ele. La viteză mică virează cu până la 5 grade în sens opus roților față, ajutând reducerea razei de bracaj. Astfel ajungem la o rază de bracare de numai 11.4 metri, cu un metru mai mică decât în cazul vechii generații. Este o valoare impresionantă, având în vedere că unele SUV-uri compacte au nevoie de mai mult loc pentru a întoarce. La viteză mare, roțile spate virează în același sens cu cele față pentru a îmbunătăți traiectoria în viraj.
Cât privește modul în care se simte direcția, este inutil să vă spun că ea este extrem de asistată și nu transmite nici o informație despre suprafața de rulare. Are însă mai multe niveluri de rezistență și precizie, în funcție de viteza cu care rulezi sau în funcție de modul pe care îl alegi.
Aici sunt MASURATORI facute de AUTO-BILD Germania, NU Cifrele oficiale. Nu trebuie sa cunosti germana ca sa vezi masuratorile pentru acceleratii, consum samd http://www.autobild.de/artikel/audi-a8-mercedes-s-klasse-test-13198999.html O zi buna!