Tehnologie
Așa cum vă spuneam și în introducerea testului, de-a lungul generațiilor, Audi și-a asumat rolul de promotor al noilor tehnologii. A patra generație nu se abate de la tradiție și introduce o serie de tehnologii în premieră mondială. Una dintre ele are legătură directă cu siguranța pasagerilor și ar fi trebuit trecută în capitolul de mai sus. După părerea mea, este o adevărată revoluție în domeniu și o dovadă că o suspensie inteligentă îți poate salva viața. Audi A8 detectează iminența unui impact lateral și te pregătește pentru el. Mai exact, suspensia ridică cu o viteză fantastică mașina pe partea pe care va avea loc impactul. Astfel, forța este preluată de prag și nu de zona ușii, clar mai sensibilă. În tot acest timp, centurile sunt pretensionate, geamurile și trapa închise, spătarul scaunului îndreptat.
Bineînțeles, asemeni tuturor inovațiilor cu care vine noul Audi A8, și pentru asta trebuie să mai așteptăm puțin, ea urmând să fie disponibilă anul acesta. În aceste condiții, o să trec în revistă tehnologia palpabilă.
Mai exact, cele trei ecrane generoase pentru pasagerii față, dublate de alte trei pentru pasagerii din spate (două montate pe spătarul scaunelor față și echipate cu Android și acces la Google Play). În primul rând vorbim despre un Virtual Cockpit de 12.3 inch, care înlocuiește instrumentele de bord. Are o grafică excepțională, un răspuns foarte bun și un meniu extrem de intuitiv. Cel mai intuitiv din industrie, dacă îmi dați voie.
Urmează apoi cele două ecrane de pe planșa de bord, instalate pentru a lua locul butoanelor. E o rețetă pe care am văzut-o deja și pe Range Rover Velar. Însă, aici e ceva mai bine decât pe modelul englezesc. Spun asta pentru că ai un răspuns haptic și sonor al comenzilor, deci știi ce apeși. În plus, grafica este mult mai mare și mai intuitivă. Meniul este și el mai simplist. Grafica este foarte bună, navigația 3D sau cu vedere din satelit este genială, merg foarte bine funcțiile de zoom și pinch, regăsite și pe telefoanele mobile. Totul datorită unui procesor care nu creează întârzieri și oferă un răspuns natural.
Nu pot să nu amintesc de sistemul Bang&Olufsen. Costă 1300 de euro și vine cu difuzoare 3D, poziționate pe montanți, și o capacitate totală de 730 watt.
Pentru cei care consideră parcarea un chin, Audi are două soluții. Prima este un asistent care preia complet sarcinile șoferului (direcție, frână, accelerație) atunci când a descoperit un loc potrivit (cu condiția ca șoferul să țină apăsat butonul). A doua permite parcarea mașinii prin intermediul unei aplicații pentru telefonul mobil. E cam ceea ce oferă și BMW cu cheia lor inteligentă. Manevrele sunt însă ușor mai complexe. Mașina noastră nu a venit echipată cu aceste funcții, și ele urmând a fi disponibile în viitorul apropiat.
Confortul celor patru pasageri este asigurat de scaunele ventilate, încălzite și cu masaj. Aerul este purificat printr-un sistem de climatizare special și poate fi parfumat (este cel mai bine resimțit parfum din câte am testat până acum într-o mașină). La puțin peste 3000 de kilometri, A8-ul nostru de test cerea înlocuirea parfumului. Oare ăsta să fie intervalul de înlocuire?
Pentru că este iarnă, trebuie să amintesc și de parbrizul încălzit, care nu vine cu rezistențe vizibile. De asemenea, există oglinzi încălzite, volan încălzit și, pentru confortul pasagerilor, la interior găsești cotieră față încălzită. Pentru cei care au probleme cu filtrarea informațiilor oferite de ecranele multiple, Audi oferă și un Head-Up Display color, cu o dimensiune generoasă.
Pe locurile din spate, pe lângă ecranele generoase montate pe scaunele față, există și o tabletă ascunsă în consola centrală spate. Consolă centrală care se poate retrage și poate face loc unui al treilea pasager. Chinuit ce-i drept. Tableta de 5.7 inch poate comanda luminile interioare, inclusiv plafoniera care vine cu LED-uri Matrix. Se poate modifica iluminarea ambientală, se pot regla scaunele, se pot ridica sau coborî jaluzelele. Cam aceleași lucruri pe care le poți face și pe bancheta unui Seria 7.
O să închei acest capitol tot cu o premieră mondială: masajul la picioare pentru pasagerul dreapta spate. Funcția nu a fost disponibilă pe mașina noastră de test, dar ea poate fi comandată opțional.
Aici sunt MASURATORI facute de AUTO-BILD Germania, NU Cifrele oficiale. Nu trebuie sa cunosti germana ca sa vezi masuratorile pentru acceleratii, consum samd http://www.autobild.de/artikel/audi-a8-mercedes-s-klasse-test-13198999.html O zi buna!