Audi A8
Adio, dar rămâi cu mine
A8. "Nava amiral" a constructorului din Ingolstadt. Chiar şi în versiunea cu ampatament normal, de 2.992 milimetri, vorbim despre o maşina de peste cinci metri lungime. Oricum o dai, e lungă şi impunătoare. Mai plusăm cu lăţimea comparabilă cu înălţimea unui baschetbalist şi avem o maşină cu talie de SUV pe partea de lungime şi lăţime, dar aplatizată. Chiar şi atunci când staţionează, modelul inspiră respect.
Întâmplarea a făcut ca testul nostru cu A8 4.2 TDI să aibă loc în aceeaşi săptămână cu prezentarea primelor imagini ale versiunii cu facelift. Până la aceasta, A8 era cel mai vechi model din segment, rivalii de la Mercedes-Benz şi BMW primind o generaţie nouă, respectiv un facelift. Japonezii de la Lexus au prezentat şi ei noul LS, dar modelul respectiv nu a intrat în comparaţia noastră, nefiind oferit în versiune diesel. Vechimea îi aducea un mic dezavantaj lui A8, pe care facelift-ul are obligaţia să-l recupereze până la lansarea noii generaţii. În cazul motorizării V8 TDI, ştim deja ce se va întâmpla - primeşte 35 CP în plus, suficient cât să fie mai puternică decât principalul rival, BMW 750d.
După cum spunea şi Mircea despre BMW 740d, este ciudat să conduci un asemenea model prin România, indiferent că e vorba de Audi, BMW sau Mercedes-Benz. E ciudat în contextul în care ai posibilităţi financiare normale şi nu eşti directorul unei corporaţii. Cel puţin.
În primul rând, cu A8-ul prin traficul din România ai parte de mai multă curtoazie şi grijă de la şoferii din jur. Parcă sunt mai atenţi, ca atunci când trece cineva important pe lângă ei. Iar A8 este o maşină pentru oamenii importanţi, la fel ca orice model din acest segment.
În tot acest timp, tu percepi o senzaţie de linişte interioară, care devine cu atât mai ciudată cu cât eşti mai agitat din construcţie. Iar liniştea interioară o simţi de fiecare dată când te urci în A8 şi porneşti motorul. De la modul în care se aude acel V8, până la felul în care mişcă veşmintele din magneziu şi aluminiu ale lui A8, forţa exprimată de modelul german te linişteşte.
Baga bani! :)