Audi A8

4.2 TDI 350CP quattro tiptronic
4.5
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai, marţi, 27 august

Adio, dar rămâi cu mine

A8. "Nava amiral" a constructorului din Ingolstadt. Chiar şi în versiunea cu ampatament normal, de 2.992 milimetri, vorbim despre o maşina de peste cinci metri lungime. Oricum o dai, e lungă şi impunătoare. Mai plusăm cu lăţimea comparabilă cu înălţimea unui baschetbalist şi avem o maşină cu talie de SUV pe partea de lungime şi lăţime, dar aplatizată. Chiar şi atunci când staţionează, modelul inspiră respect.

Întâmplarea a făcut ca testul nostru cu A8 4.2 TDI să aibă loc în aceeaşi săptămână cu prezentarea primelor imagini ale versiunii cu facelift. Până la aceasta, A8 era cel mai vechi model din segment, rivalii de la Mercedes-Benz şi BMW primind o generaţie nouă, respectiv un facelift. Japonezii de la Lexus au prezentat şi ei noul LS, dar modelul respectiv nu a intrat în comparaţia noastră, nefiind oferit în versiune diesel. Vechimea îi aducea un mic dezavantaj lui A8, pe care facelift-ul are obligaţia să-l recupereze până la lansarea noii generaţii. În cazul motorizării V8 TDI, ştim deja ce se va întâmpla - primeşte 35 CP în plus, suficient cât să fie mai puternică decât principalul rival, BMW 750d.

După cum spunea şi Mircea despre BMW 740d, este ciudat să conduci un asemenea model prin România, indiferent că e vorba de Audi, BMW sau Mercedes-Benz. E ciudat în contextul în care ai posibilităţi financiare normale şi nu eşti directorul unei corporaţii. Cel puţin. 

În primul rând, cu A8-ul prin traficul din România ai parte de mai multă curtoazie şi grijă de la şoferii din jur. Parcă sunt mai atenţi, ca atunci când trece cineva important pe lângă ei. Iar A8 este o maşină pentru oamenii importanţi, la fel ca orice model din acest segment.

În tot acest timp, tu percepi o senzaţie de linişte interioară, care devine cu atât mai ciudată cu cât eşti mai agitat din construcţie. Iar liniştea interioară o simţi de fiecare dată când te urci în A8 şi porneşti motorul. De la modul în care se aude acel V8, până la felul în care mişcă veşmintele din magneziu şi aluminiu ale lui A8, forţa exprimată de modelul german te linişteşte.

  • Andi, marţi, 27.08.2013 14:09

    Baga bani! :)

  • daniel, marţi, 27.08.2013 15:39

    de ce testati un model care imediat primeste face-lift?

  • mntsn, marţi, 27.08.2013 16:11

    @daniel: Te-am prins: vrei sa-ti cumperi modelul cu face-lift.

  • Dacia Plant, marţi, 27.08.2013 17:39

    Consuma cu 2 litri mai mult ca un Logan 1.4mpi. Pe cand un test cu Touareg V8TDI ? Ca de V6TDI m-am saturat sa tot vad teste.

  • eee, marţi, 27.08.2013 17:42

    foarte fain review, multumim. oricum la clasa asta nu prea ai ce sa comentezi, mai ales noi parlitii care putem doar visa la asa ceva ...

  • Adrian, marţi, 27.08.2013 20:38

    131.975 € .... 911 sau A8 4.2 ? Stiu ca nu are legatura si sunt clase diferite dar totusi....

  • lorinczi.thomas, marţi, 27.08.2013 20:47

    @daniel: Nu ai citit ca a fost vorba despre o coincidenta?

  • antonny, marţi, 27.08.2013 23:01

    superba masina la 45000 euro dupa 2 ani ........

  • KalEl, marţi, 27.08.2013 23:47

    poate reformulati aici: "plusează cu un element care aduce un plus"

  • KalEl, marţi, 27.08.2013 23:53

    si aici: "suspensii care adaptează automat suspensia "

  • LUCCI, miercuri, 28.08.2013 00:02

    La 130/h doar 1500 de ture!!!!!!...presupun ca in a VI-a!Fantastic! Oricum, o masina impresionanta!!!!

  • @LUCCI, miercuri, 28.08.2013 14:22

    Presupui ca in treapta 8 a

  • unckle, joi, 29.08.2013 23:30

    cam cate are in comun cutia ZF de pe acest audi cu cutia de pe BMW ? .. ambele ZF, ambele cu 8 trepte, ambele facute sa tina 1000Nm ... sunt si eu curios cat de buni au devenit cei de la ZF :)