Motor / Transmisie
A8-ul diesel despre care vă vorbim astăzi chiar plusează cu un element care aduce un supliment de rafinament necesar atât în segment, cât şi în rândul diesel-urilor. Respectivul element este atât de cunoscut din punct de vedere conceptual, încât nici nu trebuie să te pricepi la maşini ca să înţelegi despre ce e vorba: motorul V8. Da, doamnelor şi domnilor, opt pistoane care cântă imnul scris de Rudolf Diesel, totalizând 4.134 centimetri cubi.
Propulsorul este cuplat cu excelenta transmisie automată ZF8HP, cu opt trepte, care angrenează un sistem marcat de prezenţa tracţiunii integrale quattro. Clasic, veţi zice. Dar bun. Împreună, cei trei membri care formează echipa de propulsie a lui A8 livrează cu eleganţă o porţie de cuplu motor mare cât China. Mai precis, 800 Nm la 1.750 rpm. Există un singur model în segment, până la apariţia lui S65 AMG, care să livreze mai mult cuplu: S63 AMG, cu ai săi 900 Nm. A fost o comparaţie între mere şi pere, ce-i drept, doar ca să subliniem la ce cifre se pretează acest propulsor. La capitolul putere, A8 îşi pleacă cei doi cilindri suplimentari şi litrul aferent la cilindree în faţa lui BMW 750d, cel mai puternic diesel disponibil în segment.
Situaţia se va schimba însă din nou odată cu A8 facelift, când V8-ul de 4.2 litri va avea 385 CP (cu 35 în plus) şi 850 Nm (cu 50 în plus).
Ce înseamnă, mai exact, atât de mult cuplu motor? Foarte simplu: înseamnă că poţi accelera mai iute decât majoritatea participanţilor de trafic fără să treci de 2.000 rpm. Maşina pleacă de sub tine de parcă ar fi un covoraş magic, deoarece totul decurge fără niciun efort evident. Iar situaţia se manifestă, mai departe, oricât de tare apeşi acceleraţia şi la ce viteză. Nu simţi clasicul gol în stomac, ci doar te sperii când vezi cum urcă acul vitezometrului.
Baga bani! :)