Tinuta de drum
Lui Audi A8 îi șade bine oriunde. Dacă în cazul unor mașini, acestea au anumite zone unde preferă să își petreacă timpul, în cazul lui A8 nu poți spune că ar fi mai confortabil de utilizat în oraș sau pe autostradă. Sigur, excludem din această listă off-road-ul.
Asta se datorează în primul rând izolării fonice excelente pe care au pus-o „în scenă” inginerii din Ingolstadt. Aceasta te îmbracă exact ca un cocon și pare că nu este deranjată nici la viteze de autostradă. Trenul de rulare care va mixa resursele motorului electric cu cele ale motorului termic este și el tăcut mâlc sub capotă, iar ție nu îți mai rămâne decât să te bucuri de muzică și relaxare.
Suspensia este unul dintre punctele forte ale acestei mașini. Nu numai că absoarbe orice imperfecțiune impecabil, dar este și bine antifonată, iar cei din habitaclu vor fi deranjați doar atunci când vei lovi ceva atât de puternic, încât vei avea nevoie să schimbi vreo roată.
Așadar, Audi A8 este o limuzină desăvârșită. Tocmai de aceea are și ea unele limitări. Acestea se ivesc atunci când nu înțelegi ce anume conduci. Spre exemplu, dacă vrei să mergi sportiv cu acest hibrid s-ar putea să ai anumite surprize. Nu în linie dreaptă, bineînțeles. În linie dreaptă resursele par inepuizabile iar masa totală uriașă pare de neglijat. În viraje, însă....
Servodirecția vagă alături de ceva ruliu și un pic de subvirare te vor asigura imediat că poate e mai bine să folosești mașina asta mai civilizat și să lași viteza deoparte. Unui golan nu-i stă bine în A8. Sigur, puntea viratoare spate ajută la mascarea greutății acestei mașini, dar nici ea nu poate face minuni. Până la urmă, fizica e fizică.
Inca o masina uriasa cu portbagaj de clasa compacta. Cu alte cuvinte, adio mers undeva cu 4 persoane, tot o varianta clasica e mai practica. Am mers cu Q7 cu aceeasi motorizare spre litoral, are o mare inertie la acceleratii la viteze mari, masa isi spune cuvantul. Si se simte si la schimbarea benzilor, nu stiu ce a condus autorul,