Tinuta de drum
Dacă există ceva care ne amintește de clasicele modele Audi, atunci, fără îndoială, acel „ceva” este ținuta de drum. Deși avem de-a face cu o mașină foarte grea, cumva, surprinzător, suspensia reușește să facă față oricăror provocări cu brio. Și nu, nu am avut la dispoziție o suspensie adaptivă în acest caz.
Practic, Audi Q4 e-tron are un comportament predictibil pe asfalt, absoarbe imperfecțiunile drumului cu grație și nu își pierde eleganța nici pe zone ceva mai accidentate. Chiar și gropile ceva mai mari nu au pus suspensia în dificultate, deși modelul nostru era echipat cu jante de 21 de inch.
Răspunsul șasiului la comenzile șoferului este predictibil, fără smucituri sau ruperi de aderență bruște.
Chiar și atunci când vrei să mergi ceva mai sportiv, în modul Dynamic, comportamentul lui Q4 e-tron este liniar. E bine, totuși, să reții că o astfel de mașină nu a fost creată pentru a face furori pe serpentine. Sigur, până la o anumită viteză greutatea de 2.2 tone este ținută în frâu decent. Dar, dacă exagerezi, scârțâitul anvelopelor îți va sugera că te apropii de limita aderenței. Pentru că direcția nu o va face. Feedback-ul ei este minimal.
Cea mai bună variantă de a forța limitele atunci când ești în Q4 e-tron pe serpentine, este să alegi o viteză medie, și să folosești o dozare atentă a resurselor cu piciorul drept. În astfel de condiții, vei experimenta chiar supravirare de la volanul noului SUV electric, ceva ce nu prea poți spune despre multe modele din Ingolstadt în momentul de față.
Puțini oameni vor ajunge totuși în acea ipostază. Majoritatea celor care vor achiziționa un Q4 e-tron îl vor folosi predominant prin oraș, unde traficul greu și străzile înguste vor face astfel de distracții imposibile. În astfel de situații însă, se evidențiază servodirecția extrem de ușoară, raza de bracaj scurtă, manevrabilitatea excelentă precum și garda la sol de 18 centrimetri, care ajuta la evitarea denivelărilor din asfalt sau la escaladarea ocazională a bordurilor.
Pentru obiectivitate, la secțiunea "nu ne-a plăcut" ar fi trebuit trecut și lipsa camerei pentru mers înapoi și lipsa sistemului de acces fără cheie. Chestiuni surprinzătoare pentru pretențiile și prețul modelului.