Motor / Transmisie
Așa cum era de așteptat, noul Audi Q5 Sportback este construit pe aceeași platformă tehnică precum fratele său convențional, respectiv MLB Evo. Asta presupune și o împarțire frățească a motoarelor, suspensiilor, cutiilor de viteze. Cu toate acestea, în România, oferta e limitată la doar trei versiuni, din care două sunt plug-in hybrid, iar una este diesel.
Așadar, dacă încă mai preferați motoarele cu aprindere prin compresie, aveți la dispoziție eternul propulsor de 2 litri care, în versiune 40 TDI quattro, dezvoltă 204 cai putere și până la 400 Nm cuplu. Meniul e completat de două versiuni TFSIe, ambele cu aceleași componente, dar cu limitări software pentru diferențierea în gamă.
Versiunea Q5 Sportback 50 TFSIe este dotată cu un motor de 2.0 litri, 4 cilindri, turbo, capabil să dezvolte până la 265 CP și 370 Nm cuplu. Acesta este ajutat de un motor electric, care mai adaugă 143 CP și până la 350 Nm cuplu. Cele două, combinat, îți pot livra în pedala de accelerație maxim 299 CP și 450 Nm cuplu.
Dacă vrei totuși cel mai puternic model, în gamă te așteaptă versiunea 55 TFSIe, care folosește aceleași componente, dar mulțumită software-ului diferit, are la dispoziție până la 367 CP și 500 Nm cuplu.
Indiferent de versiunea aleasă, resursele propulsoarelor sunt livrate către toate cele patru roți ale mașinii prin intermediul sistemului de tracțiune integrală quattro, cu ajutorul unei cutii de viteze cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Predictibil, versiunea 55 TFSIe care ne-a fost pusă la dispoziție, s-a achitat de toate sarcinile exemplar.
Cele două motoare lucrează în simbioză perfectă, iar livrarea resurselor este imediată, grație unității electrice, care dispune de cuplu copios încă de la prima rotație. Așa că noul Q5 Sportback accelerează cu sete în orice situație. Cutia de viteze a fost și ea la înălțimea așteptărilor, exploatând resursele sistemului hibrid cu ușurință, fără întărzieri sau ezitări de vreun fel.
Motorul cu combustie internă își face treaba în liniște în mare parte a timpului, devenind observabil în habitaclu abia atunci când depășești 3.000 RPM, situație ce va fi rar întâlnită, având în vedere ajutorul oferit de motorul electric, dar și de limitele de viteză din România. Chiar dacă motorul pe benzină ar avea turbo lag, ți-ar fi imposibil sa afli mulțumită motorului electric ce umple eventualele goluri de cuplu. Cutia de viteze își face treaba foarte bine, excelent chiar în modul Sport.
De altfel, dacă ții apăsată pedala de accelerație prea mult - adică mai mult de 5 secunde - s-ar putea să ai probleme cu legea. Dacă folosești și modul Sport, livrarea resurselor e aproape brutală, aducându-mi aminte de comportamentul mașinilor electrice.
Partea cea mai bună este că, indiferent de nivelul de încărcare al bateriei (afișat de computerul de bord), mașina are întotdeauna o rezervă de energie care poate fi folosită pentru a pune vehiculul în mișcare sau pentru a oferi un impuls la accelerările puternice. Un comportament similar cu cel al unui sistem hibrid clasic.
Eu ii vad drept concurenti - e drept nu la fel de prezentabili dpdv al luxului si pe urmatorii: - HYUNDAI Tucson PHEV AWD - de la cca. 46.000 Euro - PEUGEOT 3008 PHEV AWD - de la putin peste 46.000 Euro - OPEL Grandland X AWD - de la cca. 46.000 Euro - TOYOTA RAV4 PHEV AWD - anuntat deja ca disponibil, in Grecia, de la 50.950 Euro As fi fost foarte curios daca RENAULT ar fi putut scoate o Arkana PHEV AWD - la ce pret ar fi reusit sa puna pe piata un asemenea model... MULT SUCCES AUDI!!!