Consum
Sistemul hibrid de pe noul Audi Q5 Sportback 55 TFSIe este conceput pentru a fi utilizat într-un mod puțin diferit față de o mașină convențională. Asemeni oricărui alt plug-in hybrid, Q5 Sportback 55 TFSIe a fost creat pentru a fi condus în mod pur electric prin oraș, în majoritatea timpului. Astfel, conform testelor WLTP, modelul german are o estimare de consum de combustibil medie de 1.8 l/100 km, combinat cu un consum de electricitate de 19.3 kWh/100 km.
În segmentul lui Q5 Sportback, rivalii deja cunoscuți vin de la Mercedes-Benz, în forma lui GLC Coupe, precum și BMW X4. Din moment ce modelul din Munchen nu dispune de o versiune plug-in hybrid, singurul rival comparabil rămas pentru Audi Q5 Sportback 55 TFSIe este Mercedes-Benz GLC 300 e 4Matic, cu 320 CP și 700 Nm de cuplu. Acesta are un consum declarat, conform testelor WLTP, de 1.9 l/100 km și 18.5 kWh/100km.
În timpul petrecut conducând prin oraș, Audi Q5 Sportback 55 TFSIe va folosi aproape exclusiv electricitate pentru deplasare. Mașina a fost setată astfel încât să folosească resursele bateriei în primul rând, cu scopul declarat de a reduce emisiile dăunătoare în interiorul urbelor aglomerate. Astfel, bateria cu o capacitate netă de 14.4 kWh, ascunsă sub podeaua portbagajului, ar trebui să îți ofere o autonomie electrică de până la 60 de kilometri, conform celor de la Audi.
Dupa 100 de kilometri rulați în traficul din București, cifrele computerului de bord indicau un consum mediu de 4.1 l/100 km, în condițiile în care primii 48 dintre aceștia au fost parcurși folosind exclusiv energia stocată în baterie. În afara orașului, pe o secțiune de 65 km pe DN1, cu o viteză medie de 80 km/h, consumul afișat a fost de 5.4 l/100 km.
Pe o porțiune similară, dar pe autostradă, la viteza de 130 km/h, consumul indicat a urcat până la 8.5 litri/100km.
E important de notat faptul că, dacă nu vrei să aderi regulilor scrise în harta ECU a mașinii de către inginerii din Ingolstadt, poți face asta cu ajutorul modurilor de condus. Pe Audi Q5 Sportback 55 TFSIe ai la dispoziție 4 moduri de condus ce reglează modul în care exploatezi resursele. Poți folosi modul EV, care va face uz de resursele bateriei până la epuizare, sau modul Auto-Hybrid, care lasă mașina să aleagă ce propulsor să folosească, în funcție de condițiile de drum.
Pe lângă aceste două moduri de rulare, mai există posibilitatea de a încărca bateria folosind motorul cu combustie internă sau de a menține nivelul bateriei la un anumit procentaj, ambele fiind scenarii în care consumul de combustibil va crește, însă, drastic
Eu ii vad drept concurenti - e drept nu la fel de prezentabili dpdv al luxului si pe urmatorii: - HYUNDAI Tucson PHEV AWD - de la cca. 46.000 Euro - PEUGEOT 3008 PHEV AWD - de la putin peste 46.000 Euro - OPEL Grandland X AWD - de la cca. 46.000 Euro - TOYOTA RAV4 PHEV AWD - anuntat deja ca disponibil, in Grecia, de la 50.950 Euro As fi fost foarte curios daca RENAULT ar fi putut scoate o Arkana PHEV AWD - la ce pret ar fi reusit sa puna pe piata un asemenea model... MULT SUCCES AUDI!!!