Performante
În mod normal, modelele Coupe – sau in limbajul Audi, Sportback – sunt asociate cu ideea de mașină sportivă. Audi Q5 Sportback nu face excepție iar specificațiile versiunii 55 TFSIe sunt demne de invidiat.
În aceasta configurație, modelul de față devine cel mai puternic din gama Q5, depășind în potență chiar și versiunea SQ5. Cu toate acestea, greutatea suplimentară adaugată de componentele sistemului hibrid (baterie, motor electric) ridică masa totală a lui Q5 Sportback 55 TFSIe la 2.2 tone, respectiv cu aproximativ 300 de kilograme mai mult decât versiunea SQ5.
Versiunea plug-in hybrid nu este, așadar, și cea mai rapidă în sprintul până la 100 km/h, fiind cu 0,2 secunde mai lentă decât SQ5, cu un timp oficial de 5.3 secunde. Nu e ca și cum ai simți asta ca o mare problemă, când ești la volan. Audi Q5 Sportback 55 TFSIe accelerează furibund, mult peste vitezele legale din România, fiind limitat fizic de componentele sistemului hibrid la un maxim de 239 km/h.
Accelerația se simte foarte fluid, fără sincope pe toată plaja de turații, cu o livrare impresionantă a resurselor din momentul în care ai apăsat pedala de accelerație. Chiar și în depășiri, versiunea 55 TFSIe are acces la cuplul instant al motorului electric, ceea îți oferă încredere la volan și un sentiment de siguranță.
Cel mai apropiat rival, Mercedes-Benz GLC 300 e 4Matic Coupe are un timp de accelerare până la 100 km/h de 5.7 secunde și o viteză maximă de 230 km/h.
Eu ii vad drept concurenti - e drept nu la fel de prezentabili dpdv al luxului si pe urmatorii: - HYUNDAI Tucson PHEV AWD - de la cca. 46.000 Euro - PEUGEOT 3008 PHEV AWD - de la putin peste 46.000 Euro - OPEL Grandland X AWD - de la cca. 46.000 Euro - TOYOTA RAV4 PHEV AWD - anuntat deja ca disponibil, in Grecia, de la 50.950 Euro As fi fost foarte curios daca RENAULT ar fi putut scoate o Arkana PHEV AWD - la ce pret ar fi reusit sa puna pe piata un asemenea model... MULT SUCCES AUDI!!!