Tinuta de drum
Comportamentul rutier al noului Audi Q5 Sportback este modificat decisiv de lista de opționale bifate. Din fericire pentru noi, masina de față fusese echipată opțional cu suspensia pneumatică, ceea ce i-a schimbat destul de mult caracterul.
Atunci când vorbim de mașini plug-in hybrid, trebuie să ținem cont de specificul lor. Aceste modele au sarcina ingrată de a fi ceva mai grele decat suratele lor care nu sunt nevoite să care baterii în portbagaj sau podea. Chiar și asa, în ciuda celor 300 de kilograme adiționale aflate la bord, Q5 Sportback 55 TFSIe are un comportament predictibil pe asfalt, absoarbe imperfecțiunile drumului cu grație și nu își pierde eleganța nici pe zone ceva mai accidentate.
Sistemul quattro este și el de mentionat, oferind aderență optimă în orice situație, distribuind cuplul motor aproape instantaneu oriunde ar fi nevoie. Deși sansele ca un proprietar să scoată acest model de pe drumurile asfaltate sunt minuscule, noi am testat totuși capacitatea mașinii și în condiții de drum accidentat, cu rezultate foarte bune. Practic, nu am avut niciun fel de bătaie de cap în zonele fără asfalt pe care le-am explorat.
De mare ajutor a fost, din nou, suspensia pneumatică, ce poate fi ajustată din interior și ridicată până la 45 de milimetri pentru o garda la sol mai bună. Combinată cu resursele livrate instant de motorul electric, precum și cu sistemul de tracțiune integrală quattro, Q5 Sportback 55 TFSIe este chiar impresionant în condiții de drum forestier. Cu toate acestea, modelul Audi va fi folosit, probabil, aproape exclusiv în oraș, iar aici va face față cu usurință oricaror provocări.
Servodirectia asistată electric îți permite să întorci volanul cu două degete, sensibilitatea pedalei de accelerație poate fi reglată prin intermediul modurilor de condus (Efficient, Normal, Dynamic sau Individual), iar frâna este regenerativă, cu o sensibilitate mică pe prima parte a cursei. Dacă vrei să conduci mai sportiv, o poți face fără mari probleme, resursele modelului hibrid fiind livrate instantaneu către șosea.
E bine totusi să reții faptul că versiunea TFSIe are 300 de kilograme în plus la bord, ce se vor face cunoscute dupa prima serie de viraje abordate mai sportiv. Deși suspensia pneumatică face experiența placută în majoritatea timpului, nici măcar ea nu poate ține perfect piept unui SUV de 2.25 tone, ruliul făcându-și apariția aproape imediat.
Servodirecția asistată electric, deși are avantajele ei în mijlocul orașului, nu oferă un feeback observabil prin intermediul volanului și va trebui să faci mereu mici ajustări în timpul virajului pentru a-ți da seama mai bine ce fac roțile de pe puntea față. În plus, pierderea aderenței și limitele acesteia nu sunt comunicate așa de fin cum ți-ai dori.
Eu ii vad drept concurenti - e drept nu la fel de prezentabili dpdv al luxului si pe urmatorii: - HYUNDAI Tucson PHEV AWD - de la cca. 46.000 Euro - PEUGEOT 3008 PHEV AWD - de la putin peste 46.000 Euro - OPEL Grandland X AWD - de la cca. 46.000 Euro - TOYOTA RAV4 PHEV AWD - anuntat deja ca disponibil, in Grecia, de la 50.950 Euro As fi fost foarte curios daca RENAULT ar fi putut scoate o Arkana PHEV AWD - la ce pret ar fi reusit sa puna pe piata un asemenea model... MULT SUCCES AUDI!!!