Siguranta
Din moment ce vorbim despre un Audi, în ceea ce privește siguranța la bordul acestei mașini, obținerea de cinci stele la testele Euro NCAP e mai mult o formalitate.
Protecția pasagerilor adulți în caz de accident a fost cotată la 93%, în timp ce pentru copii, Q5 Sportback a primit un procentaj de 86%. Capitolul dedicat protecției utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor a fost notat cu 73%, iar sistemele de siguranță active au funcționat acceptabil, motiv pentru care Q5 Sportback a primit un calificativ de 74%.
Aceste note foarte bune au fost posibile pentru că Audi a echipat Q5 Sportback, chiar și în versiunile de bază, cu suficiente echipamente de siguranță activă. Acestea au devenit din ce în ce mai importante în ultimii ani, chiar algoritmul de testare al celor de la Euro NCAP fiind modificat pentru a le lua în considerare.
Astfel, noul Q5 Sportback vine cu sistem de frânare de urgență, sistem de detectare a pietonilor și mașinilor, un asistent pentru menținerea benzii de rulare, precum și monitorizarea unghiului mort printre altele.
Eu ii vad drept concurenti - e drept nu la fel de prezentabili dpdv al luxului si pe urmatorii: - HYUNDAI Tucson PHEV AWD - de la cca. 46.000 Euro - PEUGEOT 3008 PHEV AWD - de la putin peste 46.000 Euro - OPEL Grandland X AWD - de la cca. 46.000 Euro - TOYOTA RAV4 PHEV AWD - anuntat deja ca disponibil, in Grecia, de la 50.950 Euro As fi fost foarte curios daca RENAULT ar fi putut scoate o Arkana PHEV AWD - la ce pret ar fi reusit sa puna pe piata un asemenea model... MULT SUCCES AUDI!!!