Tehnologie

4.5

În echiparea standard, Q5 Sportback 55 TFSIe oferă o mulțime de elemente care îți vor face viața mai ușoară. Astfel, ai la dispoziție un sistem audio cu 8 difuzoare, Audi Drive Select, ce îți permite să alegi diferite moduri de condus, și integrare smartphone pentru conectarea telefonului la sistemul de infotainment prin Apple CarPlay și Android Auto. 

Bineînțeles, dacă bugetul permite, poți adăuga și alte sisteme dar cea mai importantă tehnologie se află sub capotă și habitaclu, respectiv sistemul hibrid. Dezvoltat pentru întregul grup Volkswagen, motorul electric precum și bateria sunt folosite atât pe produse Audi, precum Q5 Sportback TFSIe, cât și pe alte modele, de la Skoda până la Porsche Panamera.

Așa cum am menționat mai sus, sistemul de pe Q5 Sportback 55 TFSIe este calibrat aproape perfect și, deși ne-am fi dorit o autonomie ceva mai apropiată de cifrele declarate oficial, comportamentul mașinii a fost impecabil.

Nu în ultimul rând, opțional, ai la dispoziție tehnologie OLED pentru iluminarea farurilor, cât și a stopurilor, în diferite tipuri de design. Pe lângă aspectul plăcut al acestora, iluminarea OLED, în combinație cu sistemul Audi Pre-Sense City, oferă și o siguranță crescută celor din mașină. Astfel, în cazul în care mașina detectează apropierea unui vehicul din spate, cu o viteză prea mare raportat la distanța dintre autovehicule, stopurile OLED își vor mări intensitatea pentru a avertiza șoferul.

Sistemul de infotainment este bine structurat, o caracteristică cu care ne-am obișnuit în mașinile Audi de-a lungul timpului. Meniurile și sub-meniurile sunt structurate bine și nu trebuie să cauți foarte mult pentru a ajunge la secțiunea dorită. Răspunsul ecranului la atingeri este instantaneu, iar tranzițiile sunt fluide, fără sacadări în mare parte din timp.

În spatele volanului vei observa faimosul Audi Virtual Cockpit, adică un instrumentar de bord digital de 12.3 inch, cu o rezoluție mare și animații impecabile. Acesta poate fi configurat într-o multitudine de feluri și poate afișa mai multe informații decât ai avea concret nevoie. Totuși, e de lăudat faptul că Audi îți oferă șansa de a configura cum vrei tu infomațiile arătate, folosindu-se la maxim de posibilitățile oferite de un ecran față de un aranjament clasic, cu ceasuri analogice.

  • ACE - Craiova, marţi, 17.08.2021 09:44

    Eu ii vad drept concurenti - e drept nu la fel de prezentabili dpdv al luxului si pe urmatorii: - HYUNDAI Tucson PHEV AWD - de la cca. 46.000 Euro - PEUGEOT 3008 PHEV AWD - de la putin peste 46.000 Euro - OPEL Grandland X AWD - de la cca. 46.000 Euro - TOYOTA RAV4 PHEV AWD - anuntat deja ca disponibil, in Grecia, de la 50.950 Euro As fi fost foarte curios daca RENAULT ar fi putut scoate o Arkana PHEV AWD - la ce pret ar fi reusit sa puna pe piata un asemenea model... MULT SUCCES AUDI!!!

  • X, marţi, 17.08.2021 10:20

    RAV 4 este cea mai scumpa dar are si autonomie pur electrica de 75 km WLTP. Celelalte au autonomii 100 electrice de 50-55 km WLTP

  • Gheorghe, marţi, 17.08.2021 13:02

    Q5 Sportback este interesant chiar daca nu porneste de la un pret foarte accesibil Este totusi un Audi veritabil - o masina care-ti va aduce multe satisfactii de-a lungul perioadei pe care o vei petrece alaturi de ea.

  • ACE - Craiova, marţi, 17.08.2021 18:45

    In Republica Moldova o TOYOTA RAV4 PHEV incepe de la 45.000 Euro si este disponibila de la inceputul anului 2021.

  • LoL, sâmbătă, 21.08.2021 03:24

    92 de mii pt asta?! 92 DE MII????????!!!!!!!!