Tinuta de drum
Vechiul Q7 era un o mașină-mamut, iar asta se răsfrângea asupra ținutei de drum. Era unul dintre cele mai grele SUV-uri de pe piață, ceea ce înseamnă că, indiferent de atenția pe care inginerii o acordau suspensiilor sau direcției, mașina juca după cum îi dicta inerția în situații limită.
Noul Q7 este atât de departe de ceea ce reușea să facă vechea generație, încât un necunoscător al fenomenului ar putea să jure că vorbim de două modele complet diferite, cu nume diferit. Primul indiciu al unui comportament radical diferit este garda la sol care ascunde un centru de greutate mult coborât față de generația anterioară (minus 5 centimetri). Apoi, suspensiile față și spate multilink cu 5 prinderi sunt complet noi și au fost concepute pentru a-i returna celui de la volan încrederea în viraje.
Paranteză: pachetul Drive Select îți pune la dispoziție nu mai puțin de 7 moduri de rulare, unul dintre ele fiind Offroad Plus. Acesta înalță mașina în caz de necesitate absolută pentru ca Q7 să devină o mașină cu aptitudini de off-roader. Nu poți merge la viteze mai mari de 30 km/h astfel, dar celelalte 6 moduri îți stau la dispoziție fără probleme dacă ai nevoie de viteză.
Q7 se simte acum ca un Allroad, nu ca un SUV. E mult mai bine lipit de șosea iar virajele sunt abordate cu mai mult aplomb fără ca mașina să se clatine mai mult decât îți dă impresia că ar face-o. E adevărat că vorbim de o mașină care din cea mai grea a devenit peste noapte cea mai ușoară din segment.
Direcția nu e însă vreo reușită strălucitoare, iar impresia mea e că undeva, într-o cameră întunecată și ferită de lume, constructorii mari s-au adunat și-au decis să pună pe toate SUV-urile full size direcții anesteziate din simplul fapt că oricum clienții acestui tip de mașini nu le vor folosi la adevăratul lor potențial. Știam ML-ul, am observat asta și pe noul X5, iar Q7 îmi confirmă astăzi teoria asta.
Faptul ca nemtii fac cele mai tari motoare din lume, asta nu mai constituie o mirare. Au cea mai sofisticata tehnica grea, iar la motoare performante, economice nu-i bate nimeni. Eu asa cum am mai zis detin un Golf TDI 1.9 de generatie veche. Masina are un rulaj de peste 300 de mii, si nu scoate nici fum inca. Doar cutia de viteze automata i-am schimbat-o