Motor / Transmisie
Așa cum spuneam, Audi Q8 poate fi comandat, în continuare, cu motorizări convenționale, inclusiv cu unități diesel. Mașina testată de noi a venit, însă, echipată cu un propulsor pe benzină, V6, de 3.0 litri, asistat de un sistem mild-hybrid la 48 de V.
Q8 55 TFSI, căci aceasta este denumirea lui comercială, oferă 340 de cai putere între 5.000 și 6.400 de rotații pe minut și un cuplu maxim de 500 Nm, disponibil între 1.370 și 4.500 de rotații pe minut.
Cu alte cuvinte, avem un motor pe benzină care trage de la turații relativ joase, la fel ca un agregat diesel. Am spus relativ, pentru că tot trebuie să crești turațiile până la 2.300 - 2.400 rpm pentru a simți cu adevărat că te "bagă" în scaun.
Propulsorul vine în compania unei transmisii automate Tiptronic cu 8 rapoarte. Schimbările treptelor sunt line și precise, iar dacă ți se face dor să schimbi tu rapoartele, o poți face prin intermediul padelelor montate în spatele volanului.
Motorul V6 pe benzină este foarte silențios și se descurcă să pună în mișcare cele 2.1 tone ale lui Q8. Chiar dacă, uneori, greutatea mașinii își face simțită prezența, în special atunci când accelerezi de la viteze reduse, spre exemplu 40-50 km/h.
Sistemul mild-hybrid la 48V este acolo pentru un consum redus de combustibil, dar mai ales pentru a scădea emisiile.
Cu alte cuvinte, el intervine atunci când oprești la semafor, pentru a ține în viață sistemele mașinii, inclusiv sistemul de climatizare. Desigur, în această situație, motorul termic este oprit.
De asemenea, sistemul mild-hybrid intervine și în timpul mersului, atunci când rulezi cu o viteză constantă, 50-60 km/h, iar motorul termic se oprește și intră în funcțiune așa numita funcție de „coasting”. Nu te gândi că parcurgi distanțe mari în acest fel, pentru că unitatea V6 repornește după câteva secunde, sau la prima apăsare a pedalei de accelerație.
Până la urmă nu vorbim despre un sistem hibrid, ci despre unul mild-hybrid.
Va rog sa verificați prețul pe site-ul Audi. Mașina este cu 20000 euro mai mult