Consum
Pentru această versiune, Audi declară un consum mixt cuprins între 10.1 și 11.2 litri la fiecare 100 de kilometri parcurși.
Greutatea lui Q8, combinată cu motorul V6 pe benzină, se simte mai ales atunci când vorbim despre consumul în mediul urban. În total, am parcurs circa 80 de kilometri în oraș, în „condiții normale” de București, iar computerul de bord mi-a arătat un consum de 17.3-18.3 litri/100 de kilometri.
În afara orașului, cu porțiuni de autostradă și drumuri naționale, consumul de combustibil a variat între 8.3 și 13 litri/100 de km.
Consumul mixt, la finalul celor 422 de kilometri pe care i-am parcurs cu Audi Q8 55 TFSI, a indicat o valoare de 13 l/100 de km. Asta, în condiții normale de condus, cu modul Sport activat de foarte puține ori.
Probabil, dacă aș fi mers mai mult în modul Eco, consumul ar fi scăzut, dar mi-e greu să cred că m-aș fi putut apropia de valorile declarate de Audi. Cred că mi-ar fi trebuit foarte multă răbdare și un drum liber.
Pentru X6 40i, adică tot un 3.0 benzină (de această dată cu 6 cilindri în linie), BMW declară un consum de 9.0 litri/100 de km. Și ai cu 41 de CP în plus față de Q8 55 TFSI.
De partea cealaltă, Mercedes-Benz oferă o versiune non-AMG, cu motor pe benzină, pentru GLE Coupe, dar este una hibridă cu încărcare la priză. Așadar, nemții declară un consum mixt de combustibil de 0.8 l/100 de km. Nu poate fi luat în calcul. Pentru că, în cazul acestui model, sistemul plug-in hybrid îi permite să parcurgă circa 100 de kilometri în modul pur electric.
Va rog sa verificați prețul pe site-ul Audi. Mașina este cu 20000 euro mai mult