Motor / Transmisie
Pentru că vorbim de un model electric, toate opțiunile pe care le ai la dispoziție pentru e-tron sunt bazate pe transferul de electroni, nu de hidrocarburi. Structura a suferit, însă, câteva modificări.
Gama e alcătuită din două versiuni, dacă ignorăm propunerea SQ8 e-tron, care este ceva mai sportivă. Astfel, vei putea alege între Audi Q8 50 e-tron quattro și Audi Q8 55 e-tron quattro. Diferența dintre cele două nu va fi resimțită doar la nivel de putere dezvoltată (ambele au două motoare electrice, cu 340 respectiv 408 CP), ci și la nivel de acumulator. Prima are o capacitate utilă de 89 kWh, iar a doua de 106 kWh.
Noi am avut la dispoziție „mezinul” familiei, dacă putem să îi spunem așa, adică versiunea Q8 50 e-tron quattro. Cu câte un motor electric pe fiecare punte, modelul testat s-a descurcat foarte bine în condiții vitrege. Adică un fel de primăvară britanică. Șiroaie de apă, aparent de nestăvilit, i-au testat sistemul de tracțiune integrală quattro controlat exclusiv electronic și trebuie să recunosc că nu am avut niciodată vreun fior pe șina spinării.
Cei 340 de cai putere s-au dovedit suficienți pentru majoritatea situațiilor în care am folosit mașina, dar nu aceasta este cifra importantă aici. Cuplu este vedeta, oferit în cantități copioase (664 Nm) încă din primul moment în care te pui în mișcare.
Răspunsul în pedală poate fi instantaneu, dar numai în modul Sport. Altfel, mașina livrează resursele în stilul unei limuzine Audi, respectiv liniar, progresiv și fără smucituri necuvenite. De altfel, atmosfera e relaxantă atunci când conduci un Q8 e-tron, de așteptat având în vedere liniștea mormântală a motoarelor electrice.
Mno... buuuuun... Deci daca iei SUV sa te duci la Lidl si in jurul orasului, e ok Q8 ETron. La 100.000 de coco... e o afacere de vis. O sa se vanda ca pita calda. :)))