Interior
Nu multe s-au schimbat odată cu numele lui Audi e-tron, mai ales la interior. Faceliftul nu a adus schimbări uriașe, ba chiar aș spune că vizual nu s-a schimbat nimic. Și asta e bine, uneori.
Planșa de bord rămâne identică cu cea a fratelui termic. Până la urmă, cele două sunt făcute pe aceeași platformă, iar asta se vede. Totul e simplu, teutonic, ușor de înțeles și cu un scop.
Audi rămâne fidel celor două ecran care domină atmosfera interioară, poziționate în coloană, în centrul planșei de bordul. Personal, prefer modul în care Audi integrează ecranul sistemului multimedia în designul general al bordului, nu pare că a fost pus acolo ulterior, ci că totul a fost desenat în jurul lui.
Zona de sub el este reprezentată de încă un ecran, de data aceasta dedicat funcțiilor de climatizare. Dacă la început am fost critic cu privire la această implementare, considerând că îți distrage atenția de la drum, după ce am văzut soluțiile abordate de alte companii, mi-am retras cuvintele. Se poate mult mai rău. Cel puțin în acest caz funcționalitatea sistemului e simplu de înțeles și chiar mai simplu de folosit.
În rest vorbim de un Audi, deci finisajele sunt impecabile, iar calitatea construcției la nivel înalt. Mi-ar fi plăcut câteva note mai colorate la interior, totul fiind decorat cu prea multe note de negru și gri. Vă spun drept, paleta sta de culori, în combinație cu vremea mohorâtă de afară, m-a adus în pragul depresiei de vreo câteva ori.
Audi declară că a încercat să folosească mai multe materiale reciclate în construcția modelului. De exemplu, tapițeria Dinamica de pe scaune, folosește până la 45% fibre de poliester provenite din sticle PET reciclate. Pielea de pe restul scaunelor este și ea sintetică. Mai mult, producția acestor materiale nu mai folosește solvenți chimici dăunători, încă un pas în direcția corectă.
Toate materialele fonoabsorbante precum și mochetele sunt provenite din surse reciclate, iar partea superioară a bordului e făcută tot din PET-uri reciclate. Iar exemplele pot continua.
Spațiile de depozitare sunt și ele generoase, mai ales la nivelul buzunarelor din uși sau a torpedoului. Apropo de spațiu, chiar și 5 adulți de peste 1.8 metri înălțime vor avea loc la bordul lui Q8 e-tron, zona din spate fiind foarte generoasă din acest punct de vedere, cu o podea aproape plată.
Portbagajul are o capacitate de 569 de litri, mai mult decât ambii rivali, BMW iX xDrive oferind 500 de litri, iar Mercedes-EQE SUV 350+ fiind limitat la 520 de litri.
Mno... buuuuun... Deci daca iei SUV sa te duci la Lidl si in jurul orasului, e ok Q8 ETron. La 100.000 de coco... e o afacere de vis. O sa se vanda ca pita calda. :)))