Tinuta de drum
În oraș, SUV-ul german are prestanță, iar poziția de condus înălțată îți oferă multă încredere. În ciuda dimensiunilor, nu este foarte greu de manevrat pe străzile înguste sau în parcări. Mai ales că senzorii față/spate și camerele video care împânzesc exteriorul nu te lasă să faci o greșeală.
Pe deasupra, mai ai la dispoziție și o direcție integrală, ceea ce înseamnă că virează nu numai roțile din față ci și cele din spate.
La drum lung, Audi Q8 facelift este foarte confortabil și plăcut la condus. Suspensia pneumatică, adaptivă, este silențioasă atunci când treci peste gropi sau șine de tramvai, dar puțin cam prea confortabilă atunci când drumul este ceva mai ondulat. Tinde să fie puțin "barcă", cum spun românii.
Direcția nu este cea mai precisă din industrie, astfel că atunci când vrei să afli limitele aderenței, Q8 te cam lasă să ghicești.
Desigur, modurile de rulare îți permit să modifici puțin comportamentul mașinii. Și ai de unde alege: Auto, Comfort, Dynamic, Allroad, Offroad, Effciency și Individual. Pentru toate situațiile cu care te poți întâlni pe drum.
Garda la sol mai mult decât decentă, pe care o poți ridica din meniul sistemului multimedia, și tracțiunea integrală quattro, standard, îți oferă toată încrederea de care ai nevoie pe teren accidentat.
Imi place mult exteriorul. Are un design elegant - dinamic si proportii perfecte. Interiorul ar putea fi si el frumos daca nu ar exista atat negru peste tot: plastic negru lucios, display-uri cu culoarea dominanta negru si foarte putine alte elemente cromatice, butoane (atatea cate mai sunt) cu aspect negru lucios sau de sticla neagra etc. Ne putem imagina ca ar fi masina lui Vader din "Razboiul stelelor". Prin comparatie interiorul GLE-ului te incanta din toate punctele de vedere. Imi place ca motorul nu e zgomotos si se simte foarte rafinat, are un sunet frumos, fin, nu isteric ca altele, cum ar fi B58-ul de la BMW. Care B58 insa e mai bun tehnic vorbind, si ca putere / dinamica si ca economie de carburant decat acest EA839, destul de domol ca livrare a puterii, dar cu consum cam prea mare, chiar si pentru un benzinar din aceasta clasa. Deci ca intotdeauna, avantaje si dezavantaje.