Tehnologie

5.0

Din punct de vedere al tehnologiei, Audi Q8 facelift vine cu două mari noutăți. Prima sunt farurile Matrix LED HD cu tehnologie Audi Laserlight, opționale, ce-i drept.

Pe scurt, această tehnologie Laser este de fapt un fascicul ce iluminează pe o distanță dublă față de farurile convenționale. Mai mult, farurile au funcție antiorbire, așa că nu vei primi flash-uri de la șoferii care circulă din sens opus.

Țin minte și acum controversele iscate de BMW atunci când a revinventat celebrele Angel Eyes. Pentru a evita orice conflict, Audi a găsit soluția odată cu acest Q8 facelift: faruri și stopuri care își modifică semnătura luminoasă.

Ai la dispoziție 4 semnături luminoase din care poți alege, iar totul se face din meniul sistemului multimedia. Apeși OK și ai "alte" faruri, pe înțelesul tuturor.

A doua noutate introdusă de acest facelift sunt stopurile cu tehnologie OLED, și ele tot opționale. Lămpile sunt împărțite în mai multe segmente individuale, așa că și pentru ele ai tot 4 semnături luminoase pe care le poți schimba după bunul tău plac.

Nu mai trebuie spus că atât farurile cât și stopurile fac un joc de lumini atunci când închizi sau deschizi mașina.

În rest, nu există diferențe între facelift și pre-facelift din punct de vedere al tehnologiei. Ai același instrumentar de bord digital, de 12.3 inch, un ecran central de 10 inch pentru sistemul multimedia, dar și un ecran separat, cu funcție tactilă, pentru sistemul de climatizare.

Acest al treilea ecran recunoaște chiar și scrisul de mână, spre exemplu dacă vrei să introduci o destinație pentru sistemul de navigație. Acum depinde cât ai fost de atent la orele de caligrafie de la școală.

Sistemul multimedia este destul de intuitiv, se mișcă bine, dar nu ar strica mai multă culoare în ceea ce privește grafica. Atât display-ul central cât și cel al sistemului de climatizare au răspuns haptic.

Dacă nu vrei să utilizezi navigația mașinii, ai conexiune Apple CarPlay și Android Auto fără fir. Ca să nu rămâi fără baterie la telefon, ai o zonă de încărcare prin inducție, dar și port-uri USB-C dacă vrei să încarci mai multe telefoane odată.

Ceasurile de bord sunt personalizabile. Tu alegi ce vrei să vezi aici: turometrul și vitezometrul, viteza în format digital sau harta sistemului de navigație care poate ocupa cea mai mare parte a instrumentarului digital.

  • DAN, vineri, 24.05.2024 15:16

    Imi place mult exteriorul. Are un design elegant - dinamic si proportii perfecte. Interiorul ar putea fi si el frumos daca nu ar exista atat negru peste tot: plastic negru lucios, display-uri cu culoarea dominanta negru si foarte putine alte elemente cromatice, butoane (atatea cate mai sunt) cu aspect negru lucios sau de sticla neagra etc. Ne putem imagina ca ar fi masina lui Vader din "Razboiul stelelor". Prin comparatie interiorul GLE-ului te incanta din toate punctele de vedere. Imi place ca motorul nu e zgomotos si se simte foarte rafinat, are un sunet frumos, fin, nu isteric ca altele, cum ar fi B58-ul de la BMW. Care B58 insa e mai bun tehnic vorbind, si ca putere / dinamica si ca economie de carburant decat acest EA839, destul de domol ca livrare a puterii, dar cu consum cam prea mare, chiar si pentru un benzinar din aceasta clasa. Deci ca intotdeauna, avantaje si dezavantaje.

  • PMC, vineri, 24.05.2024 22:39

    Nu stiam ca sunt asa orase frumoase in Antarctica. Neaparat de vizitat. Poate le spune cineva si fetelor noastre degetzele-harnicutze ca planeta e pe cale sa fie lovita de degeraturi la inceput de vara. :)) Dar nu de aia am vrut sa comentez ci ca sa va spun ca am avut dreptate: un motor pe benzina consuma dublu decat unul Diesel. Acelasi motor Diesel ar fi consumat sub 10. Hai ca-s destept, da-va dreq :)

  • dan_grc, sâmbătă, 25.05.2024 12:52

    La mașini mai mici, implicit mai ușoare, benzina nu consuma dublu, diferențele nu sunt mari , dar la modele grele, dieselul încă nu are rival în materie de eficientă și autonomie, raportat la performanțe, o variantă hibridă se apropie, dar este mai scumpă, mai grea, mai complexă .

  • PMC, sâmbătă, 25.05.2024 23:23

    @dan: nu vreau sa fac polemica de dragul polemicii. Dar vreau sa-mi sustin punctul e vedere pana la capat. In cazul in care mai tii minte Audi A2 cu motorul 1.2 TDI, masina aceea comparata cu un model cu aceeasi cilindree pe benzina consuma jumatate. Daca e sa comparam mere cu mere, Dieselul (poate) consuma jumatate fara nicio problema. Nu e o exagerare!

  • dan_grc, duminică, 26.05.2024 11:27

    Asta se întâmpla acum 20 de ani, între timp au mai evoluat și benzinarele, un 1.2 benzină pus pe o mașină cu greutatea unui A2 nu mai consumă dublu . Rămâne așa, dieselul este perfect la mașinile mari și grele .

  • @dan_grc, luni, 27.05.2024 09:24

    Chiar am testat de curand un 1.2 de PSA, in oras a consumat 10-11, in aglomeratie, un 1.5 diesel nu sare de 6.5, maxim 7 in fix aceleasi conditii, la 1000 km facuti diferenta de aproximativ 4l/ 100 km inseamna 40 l, adica in jur de 300 lei aproximativ. La drum lung la fel, acel 1.2 consuma 6-7, un dieesel 4, maxim 5.

  • alex_cu_a_mic, luni, 27.05.2024 11:29

    Mda, confirm ca nu s-au intamplat mari miracole in materie de consum la motoare pe benzina. Asta in ciuda evolutiilor din ultima vreme cu downsizing, injectie directa, compresie ridicata, turbo, uleiuri subtiri, temperaturi inalte si alte tricuri de 1% improvement. Cel mai mare beneficiu adus consumului urban este start-stop-ul. Chiar pe tema asta am avut o disputa cu un prieten cu Vitara 1.6 E6 care zicea ca motoarele astea mai noi sunt altceva fata de cele vechi. Eu i-am zis sa stea linistit ca-s aproape la fel si l-am provocat sa mearga un plin cu s-s dezactivat si sa vada consumul. A rezistat 4 zile si 140km in oras. Avea 12.8% consum cu viteza medie de 18km/h fara start stop. Cu start stop activat in conditii similare scoate 9.5-10.5%. Asa ca s-a linistit cu "motoarele astea noi care consuma putin" lucru care se observa si la modelul din testul de fata.

  • Banditos, luni, 27.05.2024 12:34

    Concluzie: hibridul e cel mai eficient.

  • Seriff, marţi, 28.05.2024 11:21

    @Bandtios in oras da, la drum lung nu, tot diesel este, a fost si va fi cel mai eficient motor.

  • Banditos, marţi, 28.05.2024 23:19

    Drumurile sunt si scurte si lungi. Nu traiesti nici pe drumuri si nici intr-un singur cartier. Eu sunt multumit cu un Iasi-Cluj, 4.7%.

  • aloo, marţi, 11.06.2024 10:17

    automarket, n-aveti si voi o perie, o carpa ceva? iar ne dati poze de sub capota cu jegu' de 3 degete... o faceti intentionat?