Tehnologie
Din punct de vedere al tehnologiei, Audi Q8 facelift vine cu două mari noutăți. Prima sunt farurile Matrix LED HD cu tehnologie Audi Laserlight, opționale, ce-i drept.
Pe scurt, această tehnologie Laser este de fapt un fascicul ce iluminează pe o distanță dublă față de farurile convenționale. Mai mult, farurile au funcție antiorbire, așa că nu vei primi flash-uri de la șoferii care circulă din sens opus.
Țin minte și acum controversele iscate de BMW atunci când a revinventat celebrele Angel Eyes. Pentru a evita orice conflict, Audi a găsit soluția odată cu acest Q8 facelift: faruri și stopuri care își modifică semnătura luminoasă.
Ai la dispoziție 4 semnături luminoase din care poți alege, iar totul se face din meniul sistemului multimedia. Apeși OK și ai "alte" faruri, pe înțelesul tuturor.
A doua noutate introdusă de acest facelift sunt stopurile cu tehnologie OLED, și ele tot opționale. Lămpile sunt împărțite în mai multe segmente individuale, așa că și pentru ele ai tot 4 semnături luminoase pe care le poți schimba după bunul tău plac.
Nu mai trebuie spus că atât farurile cât și stopurile fac un joc de lumini atunci când închizi sau deschizi mașina.
În rest, nu există diferențe între facelift și pre-facelift din punct de vedere al tehnologiei. Ai același instrumentar de bord digital, de 12.3 inch, un ecran central de 10 inch pentru sistemul multimedia, dar și un ecran separat, cu funcție tactilă, pentru sistemul de climatizare.
Acest al treilea ecran recunoaște chiar și scrisul de mână, spre exemplu dacă vrei să introduci o destinație pentru sistemul de navigație. Acum depinde cât ai fost de atent la orele de caligrafie de la școală.
Sistemul multimedia este destul de intuitiv, se mișcă bine, dar nu ar strica mai multă culoare în ceea ce privește grafica. Atât display-ul central cât și cel al sistemului de climatizare au răspuns haptic.
Dacă nu vrei să utilizezi navigația mașinii, ai conexiune Apple CarPlay și Android Auto fără fir. Ca să nu rămâi fără baterie la telefon, ai o zonă de încărcare prin inducție, dar și port-uri USB-C dacă vrei să încarci mai multe telefoane odată.
Ceasurile de bord sunt personalizabile. Tu alegi ce vrei să vezi aici: turometrul și vitezometrul, viteza în format digital sau harta sistemului de navigație care poate ocupa cea mai mare parte a instrumentarului digital.
Imi place mult exteriorul. Are un design elegant - dinamic si proportii perfecte. Interiorul ar putea fi si el frumos daca nu ar exista atat negru peste tot: plastic negru lucios, display-uri cu culoarea dominanta negru si foarte putine alte elemente cromatice, butoane (atatea cate mai sunt) cu aspect negru lucios sau de sticla neagra etc. Ne putem imagina ca ar fi masina lui Vader din "Razboiul stelelor". Prin comparatie interiorul GLE-ului te incanta din toate punctele de vedere. Imi place ca motorul nu e zgomotos si se simte foarte rafinat, are un sunet frumos, fin, nu isteric ca altele, cum ar fi B58-ul de la BMW. Care B58 insa e mai bun tehnic vorbind, si ca putere / dinamica si ca economie de carburant decat acest EA839, destul de domol ca livrare a puterii, dar cu consum cam prea mare, chiar si pentru un benzinar din aceasta clasa. Deci ca intotdeauna, avantaje si dezavantaje.