Audi TT Roadster

2.0 Benzina Turbo (TFSI) 230CP 4x2 Aut6

Interior

5.0

Interiorul este unul dintre punctele forte ale noii generații TT, iar asta e valabil atât pe coupe, cât și pe roadster. Este imposibil să nu urci la volan și să nu te simți într-o mașină specială.

În primul rând, așa cum spuneam și în testul în avanpremieră cu TT, care a avut loc în Portugalia acum câteva luni, mașina asta schimbă complet regulile pe care le ai în cap atunci când te gândești la așezarea comenzilor pe o mașină. Sigur, ai pe consola centrală un buton rotativ care seamănă cu cel pe care-l oferă BMW. Și ai comenzi pe volan. În rest, totul e modificat. Radical.

În mașina asta există un singur display, o imensitate ca dimensiuni și o treabă fantastică din punct de vedere tehnologic. Are și un nume oficial - Audi Virtual Cockpit - și a început deja să fie prezent și pe alte modele ale celor de la VW Group în diferite variante și alternative. Pe TT, însă, este originalul. Pentru că toate celelalte modele au încă un display central cățărat pe bord. Aici ești doar tu cu ecranul din față. Ca-n jocurile video din copilărie. Sau de la maturitate. Irelevant.

Logica singurului ecran e simplă: TT este o mașină care i se adresează mai ales șoferului, iar asta înseamnă că acesta se află în centrul atenției.

La testul anterior, desfășurat timp de câteva ore în Portugalia, sistemul propus de Audi mi s-a părut cumva complicat, pentru că ai nevoie de timp pentru a te obișnui cu modul în care navighezi prin modurile de afișaj ale acestuia. Acum, după trei zile în compania mașinii, am ajuns să înțeleg ușor ce face fiecare buton, iar prin meniuri trec ca prin propria mea mașină.

Ca bonus vin comenzile vocale, mult mai avansate pe TT decât pe orice altă mașină dintre cele pe care le-am testat până acum. TT e o "jucărie" de la cap la coadă. Poți să-i spui, de exemplu, "I need to fill up" și sistemul îți va oferi o listă de pe care-ți vei alege cea mai apropiată benzinărie. E un fel de Siri, ajutorul virtual al celor de la Apple, dar concentrat pe funcțiile mașinii. Există și lucruri care încă nu funcționează în România, așa că dacă te apuci să ceri adresa către un restaurant, TT îți va aminti că te afli într-o țară care a intrat în Uniunea Europeană abia în ultimul val și că mai ai de așteptat până când tehnologia ajunge la tine.

Trecând peste Virtual Cockpit, TT Roadster are - normal - doar două locuri, iar volumul portbagajului pare modest la prima vedere: 280 de litri. Imaginați-vă însă un portbagaj de Skoda Octavia a cărui jumătate superioară e eliminată și veți avea imaginea celui de pe TT. Pe scurt, spațiul de încărcare e foarte lung, dar înălțimea portbagajului e mică. Asta înseamnă că poți să pui lucruri mai lungi decât ar părea la prima vedere, iar un cărucior de cumpărături de la supermarket e o joacă de copii pentru TT Roadster. Avantajul soft top-ului, care nu are nevoie de spațiul pe care-l blochează un plafon din metal.

Scaunele de pe TT Roadster sunt absolut fabuloase atât ca design, cât și ca sprijin lateral și confort. E adevărat că sunt și cele mai scumpe elemente de pe mașina asta, pentru că pachetul de scaune sport cu reglaje electrice și cu piele Feinappa costă 4200 de euro, însă rar am stat mai bine pe scaunele unei mașini. Rămâne de discutat dacă prețul ăsta nu e cumva o exagerare având în vedere faptul că cei 4200 de euro acoperă doar două scaune, nu și bancheta posterioară, așa cum se întâmplă de obicei. Dar despre asta vom vorbi mai multe la capitolul următor.

  • Adi, miercuri, 19.08.2015 13:05

    Frumoasa jucaria nimic de zis. Dar cam scumpa. E o masina inutila cu care mergi de cateva ori pe an si atat. Eventual mai poate fi folosita in oras ca e micuta dar te papa la buzunar din cauza consumului prea mare pt. a fi masina de oras. Asa ca pica treaba cu masina de oras. Ramane o masina de fitze numai buna de dus la mare in 2 ! Daca ai familie trebuie sa te duci cu doua masini.

  • edi80, miercuri, 19.08.2015 21:51

    Frumoasa dar exagerat de scumpa si inutila..la ce mizerie e pe sttrazile noastre, numai cu decapotabila sa nu mergi..e o masina pentru un oras cald cu mai bine de 8 luni cald daca nu chiar tot anul..pentru Romania e o fita scumpa insa inutila!! si nu doar asta in general decapotabilele sunt inutile la noi! insa 65k pt o masina cu doua locuri si tol in cap...prostie curata!!

  • Jackson, joi, 20.08.2015 06:48

    Fratilor, trebuie sa intelegeti ca daca o masina nu e pe gustul vostru nu inseamnaca e un gunoi. Uitati-va la interior si la cum e ecranul ala si uitati-va la ce inseamna tt intre masini si mai vorbim dupa. Stiu ca romanul e obisnuit sa aiba o masina cu care poate cara si porcul si cu care merge si la nunta si la caminul cultural. Ar trebui sa treceti peste asta. Suntem in lumea civilizata unde fiecare masina are un rost si o logica. Nu se asteapta nimeni sa se cumpere zeci de milioane de tt-uri roadster. Dar cei care si-l vor cumpara ii vor gusta cu placere caracterul. asta vrea sa zica si autorul in text. Trebuie doar sa-l cititi ca nu doare

  • Andy, joi, 20.08.2015 11:23

    Ideea e ca majoritatea decapotabilelor (mai ales cele premium) se vand in SUA...Clar nu e o masina pentru Romania, insa asta nu inseamna ca nu exista anual cativa cumparatori si la noi care vor achizitiona modelul. Mie personal imi place mult digitalizarea bordului, renuntarea la clasicele "ace" care in afara de sentimentul retro nu au niciun avantaj. Sper sa vad pe viitor asa ceva si la marcile de volum, care pana acum, daca au avut asa ceva, au folosit afisaje simple, monocrom.

  • Ion, joi, 20.08.2015 13:49

    @Automarket Penibil!

  • Scorpionul_negru, joi, 20.08.2015 15:37

    @Andy Tie ! Mie nu imi place digitalizarea bordului. Le detest chiar. Dar asta e...Porsche ce a mai ramas nedigitalizat complet si clasele mai mici de masini. Nu as cumpara asa ceva niciodata. Nu imi plac bordurile de avion !