Bentley Continental GT
Stimul pentru simțuri
Întâlnirea cu un Bentley este întotdeauna ca o seară petrecută cu prietenii în camera de oaspeți a unui conac vechi. Lăfăiți în fotolii mari din piele, cu o băutură fină alături, ascultăm muzică în surdină și depănăm amintiri. Senzația de plăcere și de regăsire pe care o ai în aceste momente e aceeași cu cea pe care o experimentezi atunci când te așezi pe scaunul șoferului, muți levierul în Drive și pleci să cucerești șoselele.
Undeva în ținuturile rurale ale Angliei, acum mulți ani, au existat câțiva oameni care au decis că mașinile pot și trebuie să însemne și altceva decât rezultatele unor ecuații care amestecă Newtoni metru, cai putere, cilindri, gărzi la sol și alte valori măsurate cu rigla. Așa că într-o lume plină de matematică au apărut produse care se măsoară mai degrabă în intensitatea cu care îți răsfață simțurile. Văzul, auzul, mirosul și simțul tactil sunt "instrumentele" care măsoară calitatea unei mașini în care urci smerit, apăsat de istoria, de poveștile și de munca mâinilor pricepute care au construit milimetru cu milimetru fiecare colț pe care-l vezi și îl atingi cu curiozitatea unui copil care începe să recunoască forme și texturi.
Un Bentley este diferit pentru fiecare dintre cei care îi calcă pragul. Pentru că nu e doar o mașină, ci o sumă de experiențe pe care fiecare le trăiește în modul său, în funcție de cât de mult se raportează la poveștile nescrise pe care le transmite mașina. Găsești o lume întreagă în detaliile pe care le analizezi fără întrerupere într-o mașină produsă de marca din Crewe, iar totul se termină cu un zâmbet sincer.
Iar un Bentley Continental GT este expresia perfectă a amestecului aparent contrastant între lux și performanță. Din acest mix fin în care ingredientele sunt amestecate pe rând și cu grijă la fiecare cantitate se naște o mașină cu adevărat specială pe care britanicii nu se sfiesc s-o numească fără rezerve "cel mai bun Grand Tourer din lume". În primul rând, un Grand Tourer adevărat, care duce mai departe cu mândrie această denumire în sensul său original. Într-o lume de GT-uri care și-au pierdut pe drum caracterul fin, Continental GT e un atlet de cursă lungă care arată impecabil atât în constum din stofă scumpă, cât și în echipament sportiv. Fără a-și încorda mușchii, dar cu o naturalețe intimidantă. Și modelat cu ajutorul tehnic al fraților de grup de la Porsche, care și-au oferit know-how-ul dinamic al unui tourer adunat de când aceștia pun pe roți Panamera.
Pe scurt, Noul Continental GT îi calcă pe urme strămoșului R-Type Continental, care în 1952 devenea cea mai rapidă mașină cu patru locuri din lume, plusând însă cu acest caracter aparte care derivă din high-class-ul britanic. Cu doza invariabilă de aroganță și de franchețe naturală, Continental GT ne aduce aminte că o mașină cu motor W12 nu trebuie neapărat să rupă asfaltul și, în același timp, că un Grand Tourer de lux nu trebuie neapărat să fie plictisitor.
WOW!! Ce interior!! Absolut genial. Lasand la o parte pretul care model vi se pare ca arata mai bine la interior RR Cullinan sau Bentley Continetal GT?