Motor / Transmisie
În mod normal nu ar trebui să existe paragrafe întregi care să explice motivul pentru care un motor W12 Twin-Turbo pe benzină este o operă de artă și o uzină de senzații în același timp. Pentru că e destul să citești cifrele pe care le oferă monstrul de sub capota lui Continental GT și vei înțelege imediat despre ce e vorba: 635 CP și 900 Nm (disponibili încă de la 1350 rpm) îți vor fi alături la bine și la greu - în general la bine, evident - atunci când te afli în fața volanului.
În momentul în care apeși pedala de accelerație, intri într-un soi de capsulă temporală care te trimite brusc într-o eră pe care o credeai apusă. Într-o lume auto în care motoarele sunt apreciate pe măsură ce scot cat mai mult din cât mai puțin, sunetul unui W12 îți trezește sentimente uitate. Bolboroseala și apoi răgetul inconfundabil al unui motor pe care Bentley îl denumește "cel mai avansat din lume".
Sunetul este însă, oarecum paradoxal, mai agresiv la exterior decât în interior. Mânați în luptă de dorința de a transforma habitaclul lui Continental GT în același timp într-o sală de concerte, o expoziție de artă și cabina unei mașini, inginerii Bentley au izolat cu sârg pasagerii de sunetele care intră în mașină dinspre exterior, astfel că motorul îți dă impresia că se află într-o cameră acustică și că îți transmite senzații înfășurate în confort auditiv. De exemplu, sticla laminată a geamurilor scade cu nu mai puțin de 9 decibeli sunetele care pătrund dinspre exterior. Apasă însă pedala serios și, la turații de peste 5000 rpm, amestecul de copaci care se lichefiază în lateral și sunetul baritonal care începe să spargă membranele întinse de ingineri te vor duce într-o lume paralelă cu cea a downsizing-ului.
Pentru că trăim însă vremuri în care emoția transmisă direct de un W12 se lovește frontal de emisiile și consumul care strică media Grupului, motorul montat sub capota noului Continental GT se transformă într-un V6 atunci când nu ai nevoie de putere. După ce ajungi la viteze de croazieră pe autostradă și lași pedala să respire, sistemul de dezactivare al cilindrilor reduce la tăcere 6 dintre aceștia și permite astfel rularea în regim "relaxat" și pentru motor, nu doar pentru creier. Operațiunea are loc la sub 3000 rpm și într-un timp îndeajuns de scurt încât să n-ai habar că se întâmplă asta decât dacă inginerii jură cu mâna pe inimă.
Ajutat de noua transmisie cu dublu ambreiaj cu opt trepte dezvoltată cu ajutorul celor de la Porsche, motorul nu are sincope de niciun fel, în niciun moment, la nicio viteză. Pleci de pe loc fulgerător (are și un mod Launch dacă veți ieși de pe hartă și vă atrage circuitul), iar cifrele de pe vitezometrul digital se succed emoționant de repede indiferent dacă îngropi pedala în podea la 50 de kilometri pe oră sau pleci lansat la 150 de kilometri pe oră. Da, testul a avut loc (și) pe autostrăzi care ne-au permis astfel de artificii. Dacă n-ar exista capitolul consum și emisii, motorul W12 ar fi absolut perfect: cu resurse aparent infinite de putere, cu un sunet inspirat din muzica de calitate chiar și în condițiile în care este "amorțit" de izolarea habitaclului și cu un răspuns instantaneu. Și cu 50 de kilograme în minus față de strămoșul său, vechiul W12 de pe Continental GT. Un motor complet diferit, de altfel.
E atât de plăcut și de "cărnos", încât întâmpini cu tristețe momentele în care trebuie să cobori din mașină pentru a-i înmâna volanului celuilalt jurnalist care te însoțește. Din fericire, viitorii posesori ai mașinii ăsteia nu vor avea această problemă.
WOW!! Ce interior!! Absolut genial. Lasand la o parte pretul care model vi se pare ca arata mai bine la interior RR Cullinan sau Bentley Continetal GT?