Consum
Ne aflăm într-o zonă de putere și într-o zonă de statut în care consumul este cantitate neglijabilă când vine vorba de decizia de achiziție a unei mașini. Cu toate acestea, o comparație a cifrelor de consum pe care le oferă constructorii care aruncă GT-uri pur-sânge pe piață ne oferă o imagine relativ realistă a importanței pe care aceștia o oferă dezvoltării tehnologice cu ramificații eco. Sau, pentru că e mult spus "eco" când vine vorba de un motor W12, să le zicem "ramificații responsabile".
Iar în acest context, trebuie spus că epoca consumurilor monstruoase a dispărut. Cu consumuri medii extraurbane care coboară sub 10 litri/100 km în regimul de testare oficial, modelele care se luptă umăr la umăr cu Bentley Continental GT dovedesc că pot să existe discuții și după ce accelerația nu mai poate să facă diferența cu pixul pe hârtie sau cu părul de pe mâini ridicat.
În cazul modelului Bentley, britanicii anunță un consum mediu mixt de 12.2 litri/100 km, cu 8.9 extraurban și 17.7 în oraș. Sunt cifre absolut acceptabile pentru un W12 de 6.0 litri și care gravitează în jurul zonei 11-12 litri, acolo unde se află toți concurenții direcți. Fie că vorbim despre Clasa S Coupe în versiunea S65 AMG (V12 Twin-Turbo de 6.0 litri), despre Ferrari GTC4 Lusso T (V8 Twin-Turbo de 3.9 litri) sau despre aston Martin DB11 (V12 Twin-Turbo de 5.2 litri).
Dacă punem totuși toate aceste mașini fabuloase într-un clasament al consumului (situația îmi evocă involuntar o imagine brutală a cei mai buni sprinteri ai lumii puși să recite Luceafărul de o profesoară zeloasă), cel mai bun este modelul Aston Martin, cu 11.4 litri/100 km. Vorbim însă de o zonă în care apăsarea pedalei de accelerație cu un milimetru în plus sau în minus înseamnă câțiva litri diferență, deci relevanța e limitată.
Apropo de apăsat pedala: nu am avut ocazia de a încerca comportamentul frugal al motorului W12 prin oraș, dar la drum lung am notat un consum mediu de 17 litri/100 km pe un traseu de circa 400 de kilometri care a amestecat șosele cu autostrăzi și porțiuni parcurse liniștit cu urcări de serpentine în ritm alert.
Pentru cei care așteaptă o soluție mai bună la capitolul consum, viitorul Continental GT hibrid plug-in ar putea fi o soluție interesantă. Vine în câțiva ani.
WOW!! Ce interior!! Absolut genial. Lasand la o parte pretul care model vi se pare ca arata mai bine la interior RR Cullinan sau Bentley Continetal GT?