Performante
Poate părea paradoxal, dar lumea Grand Tourer nu este una în care accelerația 0-100 km/h să primeze atunci când vine vorba de clienți. Evident că nu e vreo informație marginală, așa cum se întâmplă în cazul consumului, pentru că nu vrei un W12 pentru a asculta balade ale cilindrilor și atât. Însă un GT adevărat este o mașină care te asigură că are resurse la nevoie, dar prioritatea e alta: să te ducă oriunde, indiferent de distanță, în cel mai relaxant mod cu putință.
Bineînțeles, toată această introducere nu înseamnă nimic atunci când mărcile se așază cu burta pe cartea tehnică și se pun să stoarcă fiecare cal putere din motoarele pe care le dezvoltă. Spune-i unui inginer că motorul său W12 Twin-Turbo e ok, nu are nevoie de cifre cu care să scoată pieptul în față. Și va izbucni într-un hohot de râs necontrolat. Ok, e Grand Tourer, dar când mașina costă 200.000 de euro și mai mult decât atât, fii sigur că vor exista clienți gata să sară în barca celorlalți când vine vorba de performanțe pure. Piele, piele, dar accelerația-i pe bani, până la urmă.
Ei bine, deși are peste 2.2 tone și deși are linii mai degrabă elegante și fine în comparație cu GT-urile mai sportive ale celor de la Ferrari sau Aston Martin, noul Bentley Continental GT își dezvăluie instantaneu ADN-ul de competiție și ne aduce aminte cu cifrele în față de poveștile Bentley Boys, de nopțile reci de la Le Mans și de toate competițiile de GT-uri în care marca britanică a adunat podiumuri peste podiumuri în lunga sa istorie. Cu 3.7 secunde pentru 0-100 km/h, Continental GT dovedește că poate să se transforme într-o bestie la nevoie. Viteza maximă stabilită de inginerii britanici este de 333 de kilometri pe oră. Și toate astea înainte ca viitoarea versiune Supersports să fie lansată pe piață.
Doar Ferrari GTC4 Lusso T reușește performanțe marginal mai bune pe accelerație (3.5 secunde), ceilalți concurenți direcți așezându-se în spatele modelului Bentley: S Coupe AMG oferă 4.1 secunde, iar Aston DB11 se oprește la 3.9 secunde.
La viteza maximă, însă, nimeni nu-l bate pe Continental GT.
WOW!! Ce interior!! Absolut genial. Lasand la o parte pretul care model vi se pare ca arata mai bine la interior RR Cullinan sau Bentley Continetal GT?