Performante
De la volanul unui Grand Tourer, precum Continental GTC, accelerația de la 0 la 100 km/h nu este chiar relevantă. Evident că nu e vreo informație marginală, așa cum se întâmplă în cazul consumului, dar un GT adevărat este o mașină care te asigură că are toate resursele în caz de nevoie. Și prioritatea nu e, în mod necesar, să ajungi primul la destinație, ci să ajungi în cel mai relaxant mod cu putință.
Bineînțeles, odată așezați în jurul mesei, pe terasa conacului unde servesc prânzul, lorzii care își permit astfel de mașini, vor face tot felul de înțepături. Nu degeaba englezii numesc cifrele de accelerație „bragging rights”. Nu o fi doar despre asta un GTC, dar mai contează și aceste lucruri uneori.
Ei bine, deși are peste 2.3 tone și linii mai degrabă elegante și fine, în comparație cu GT-urile mai sportive ale celor de la Ferrari sau Mercedes-Benz, Bentley Continental GTC își dezvăluie instantaneu ADN-ul de competiție și ne aduce aminte de poveștile Bentley Boys, de nopțile reci de la Le Mans și de toate competițiile cu GT-uri în care marca britanică a adunat podiumuri peste podiumuri.
Cu o accelerație de 4.1 secunde pentru 0-100 km/h, Continental GTC dovedește că poate să se transforme într-o bestie. Viteza maximă stabilită de inginerii britanici este de 318 km/h. Rivalii săi sunt ceva mai bine.
Mercedes-AMG SL63 are o accelerație de doar 3.6 secunde până la același timp de referință, grație celor 585 CP de sub capotă. Ferrari Roma Spider are nevoie de numai 3.4 secunde cu ai săi 620 CP, în timp ce BMW M8 Competition, este cel mai rapid din pluton, cu 3.3 secunde. Nici măcar versiunea W12 a lui GTC nu se poate apropia de neamțul agil, cu cele 3.7 secunde notate în cartea tehnică.
La viteza maximă, însă, doar Roma Spider poate urca mai sus, cu doar 2 km/h peste cei 318 km/h atinși de Bentley. BMW-ul are cel mai mult de suferit aici, fiind limitat la 250 km/h, în timp ce SL63 AMG urcă până la 315 km/h.