Interior
Odată urcat la bordul lui Continental GTC mi-am spus, cu ceva emoții, că nu m-aș supăra dacă aș fi pedepsit să îmi petrec restul vieții aici.
Totul e la nivelul pe care îl aștepți de o mașină de aproape 300.000 de euro. De la materialele folosite (lemn, metal, sticlă), până la finisajele impecabile.
Designul este și el simplu și funcțional, amestecă elemente retro și unele inspirate din lumea orologeriei cu tehnologie de ultimă oră, marcată în special de cele două ecrane de pe planșa de bord. Ce mi-a plăcut cel mai mult aici este faptul că Bentley arată preocupare și pentru anii ce vor să vină.
Așa cum am mai spus, ecranele sunt cele care îmbătrânesc cel mai repede într-un interior de mașină, iar pentru a rezolva această problemă, ecranul sistemului de infotainment este rotativ. Are trei fețe, una dintre ele fiind o simplă bucată de lemn de nuc, la fel ca restul planșei de bord. Dacă această față ți se pare totuși prea plictisitoare, mai poți alege o fațetă, care de data asta include trei ceasuri rotunde: un termometru, o busolă, și un cronometru.
Toate acestea sunt părți componente ale atmosferei de limuzină, care te face să te relaxezi complet și să te afunzi într-o lume auto tradițională și modernă în același timp. O lume în care atenția la detalii nu este doar un element perceput, ci calculat la milimetru. De exemplu, textura metalică cu striații disponibilă la comandă pe consola centrală este inspirată din lumea ceasurilor elvețiene: consola "Côte de Genève" este subliniată de șanțuri cu adâncimea de 0.1 milimetri. Nici mai mult, nici mai puțin.
Elementele tactile de la bord sunt în general de calitate superioară. Există însă și detalii care diluează imaginea clasicului perfect. Un exemplu sunt cele trei butoane rotative de sub display-ul central, construite din plastic cromat și care nu au calitatea tactilă a celorlalte elemente de la interior. Bentley se revanșează, însă, cu butoanele retro, care opresc și pornesc fluxul din aeratoarele de la interior: un element care evocă perfect spiritul mărcii din Albion.
Totul este personalizabil în interiorul lui Continental GTC. Specialiștii Bentley pun la dispoziția clienților o gamă prestabilită de elemente (15 versiuni de tapițerie, 8 tipuri de furnir și 15 variante de combinație a materialelor pe bord și scaune). Însă, dacă niciuna dintre opțiuni nu satisface, fiecare client al mărcii britanice e liber să aleagă elemente suplimentare conform propriilor nevoi și preferințe.
De personalizare se ocupă oamenii diviziei Mulliner. În cazul exemplarului nostru există un pachet Mulliner Driving Specification, care adaugă elemente de lux pe Continental GT (pedale sport, aeratoare cu margini diamantate, sigla brodată pe tetiere, piele cusută "diamond in diamond", jante de 22 de inch), dar acesta este doar startul unei călătorii senzoriale, în care orice culoare și orice material de esență fină poate deveni inserție în Bentley Continental GT.
Pasagerii din spate nu vor fi foarte fericiți cu spațiul pus la dispoziție, după câteva zeci de kilometri. Mai ales că Bentley susține că GT-ul său are patru locuri "pline". Probabil că un "2+2" ar fi fost ceva mai sincer.
Portbagajul unui GTC nu e un loc unde să poți depozita foarte multe lucruri. Ai la dispoziție 235 de litri, în mod surprinzător mai puțin decât toți rivalii menționați mai sus. Mercedes-AMG SL63 oferă 240 de litri, Ferrari Roma Spider 255 de litri, iar BMW M8 Competition 280 de litri. Probabil vei cumpăra orice ai nevoie de la destinație sau vei folosi cele două locuri din spate pentru depozitare.
Comparativ cu un Bentley Continental GT coupe, pierzi aproximativ 120 de litri. De înțeles, din moment ce acoperișul are nevoie de un loc unde să fie depozitat odată ce ai decapotat mașina. Apropo de asta, procesul durează 19 secunde și poate avea loc la viteze de până la 50 de km/h. Chiar și culoarea acoperișului textil poate fi configurată în funcție de preferințele personale, iar pe interiorul său vei găsi Alcantara.
Așadar, interiorul lui Continental GT este un loc al simțurilor. Când 1000 de specialiști își dedică 100 de ore de muncă fiecărei mașini în parte, poți să fii sigur că rezultatul nu va fi niciodată unul de compromis. Mărturie stau cifrele impresionante din spatele procesului de producție. De exemplu, fiecare foaie de piele utilizată în interiorul unui Bentley este semnată pe spate de specialistul care a lucrat-o. Nu pentru control, ci de mândrie. În același timp, la interiorul fiecărui model Bentley se folosesc 10 metri pătrați de furnir, care este montat și lipit manual, cu cea mai mare grijă. Poate că vei considera aceste date parte din acele „bragging rights” de care vorbeam mai devreme, dar ele arată, mai presus de orice, câtă grijă merge în fiecare dintre mașinile produse.