Tinuta de drum

5.0

Colaborarea cu Porsche, când vine vorba de platformă, aduce în prim plan partea sportivă a lui Continental GTC. De altfel, Bentley a fost dintotdeauna un brand care a căutat să combine luxul complet cu aerul sportiv.

La fel ca frații de la Rolls-Royce, în zorii secolului 20, luxul suprem era să ai o mașină capabilă să reziste drumurilor de atunci. Ulterior, după ce a reușit să ofere modele care se ridicau la înălțimea acestor criterii, Bentley a început să caute viteza. Din ce în ce mai mult.

Continental GTC folosește aceeași platformă ca fratele său Coupe, una pe care o regăsim și pe Flying Spur sau Porsche Panamera. De altfel, acestea sunt singurele mașini de sub umbrela grupului VAG care folosesc această platformă, atipic pentru modul de operare al nemților.

Asta înseamnă că decapotabila britanică are tot ce îi trebuie în ADN pentru a livra, atât confort, cât și sportivitate. Distribuția greutății 55-45% și suspensiile pneumatice cu amortizoare tricamerale garantează o manevrabilitate de vârf în viraje. Pe de altă parte, vei avea parte de un nivel de confort pe care îl găsești rar spre deloc în lumea auto "normală", adică în zona mașinilor care costă sub 100.000 de euro.

Nu putem să vorbim încă de înfrângerea legilor fizicii. Asta înseamnă că, în viraje, vei resimți masa modelului britanic (peste 2.3 tone). Caracterul ușor subvirator este prezent, dar numai atunci când ajungi la limită. În rest, Bentley a limitat cât a putut efectele negative ale greutății masive prin sistemul Bentley Dynamic Ride. Acesta contrează ruliul cu ajutorul unui sistem electronic la 48 de volți, care apasă pe barele antiruliu cu până la 1.300 Nm. Totul în speranța de a face pasagerii imuni la înclinările exagerate ale șasiului.

Și asta nu e tot. Continental GTC vine și cu un diferențial central controlat electronic, care se asigură că poate trimite, în caz de nevoie, 100% din cuplu către roțile spate și până la 38% pe puntea față. Practic, în sesiunile de condus sportiv, monstrul acesta poate scoate spatele de pe trasa ideală într-o milisecundă.

Iar pentru a se asigura că nu rămâi fără frâne dacă vrei să mergi pe circuit, modelul nostru de test a fost echipat și cu sus-amintitele frâne ceramice, care, odată încălzite, te fac să uiți că ești la volanul unui monstru de 2.335 de kilograme.

Dar toate acestea sunt doar o fațetă a lui GTC. Eu cred că cea mai apreciată parte a sa este alta: călătoriile relaxate. Sigur, Continental este un model impresionant atunci când îl conduci la limită, dar majoritatea clienților vor dori să se relaxeze, în timp ce spatele le este masat în drum către terenul de golf.

Odată trecută în modul Comfort, simți cum mașina absoarbe imperfecțiunile drumului cu grație. Soarele te scaldă ușor, iar vântul îți bate în plete. E momentul oportun să pornești ventilația din scaune, să dai drumul aerului condiționat (care face față și cu acoperișul coborât, la 40 de grade Celsius, pe testate) și să te gândești la drumurile frumoase pe care le vei cuceri.