BMW Seria 1 facelift

2.0 Diesel Turbo (118d) 150CP 4x4 Man6

Interior

3.5

Pentru cei care se așteptau la un artificiu estetic la interior, am vești proaste. Habitaclul lui Seria 1 poate servi drept studiu de caz la un curs de conservatorism. Dacă ar exista așa ceva. Toate sunt cum le știți. Dacă ați mai urcat într-un BMW înseamnă că o să găsiți imediat totul. Altfel, aveți nevoie de o foarte scurtă perioadă de acomodare. Asta pentru că ergonomia este cât se poate de bună și găsești rapid funcțiile. Am încercat și cu ochii închiși și le-am nimerit.

Materialele sunt de calitate, plasticul din părțile superioare ale bordului este moale, însă are o textură care deja devine perimată. Dezamăgește plasticul tare din partea inferioară a planșei de bord.

La capitolul spații de depozitare lucrurile par să se fi rezolvat. Însă nu în totalitate. Avem loc pentru sticle și alte mărunțișuri în buzunarele portierelor. Există o cotieră, există și un torpedou, însă ambele sunt destul de mici. Pe consola centrală regăsim clasicele suporturi de pahare, însă am simțit în continuare lipsa unui loc unde să îmi „arunc” telefonul mobil.

Pe locurile din spate se poate sta destul de confortabil. Spațiul la nivelul picioarelor este decent, dar nu excelează ca în cazul lui Volkswagen Golf. Spațiul de pe banchetă este obstrucționat și de tunelul central, care este cam înalt.

Portbagajul nu excelează în dimensiuni, atingând o valoare de 360 de litri. Podeaua este destul de joasă, iar deschiderea generoasă, ceea ce înseamnă că nu o să aveți probleme cu introducerea obiectelor voluminoase. Audi A3, DS4 și Volkswagen Golf sunt cu cel puțin 30 de litri mai generoase. Doar Volvo V40 și Mercedes Clasa A sunt mai zgârcite la acest capitol.

Nu o să uit să vorbesc nici despre antifonare. Zgomotul exterior și la rulare este bine estompat, dar apare un șuierat discret la viteze mari, creat de oglinzile laterale. 

  • tzenu_bmw, joi, 11.01.2018 13:13

    incredibil de scump....daca ai ajuns sa dai pe un 118d 44k euro inseamna ca ai mai multi bani decat creier

  • xsde, joi, 11.01.2018 13:27

    De ce nu intra si Honda Civic in segment? Nu costa suficient de mult?

  • someone, joi, 11.01.2018 13:37

    la bmw romania un 140 I costa 44 cu tva inclus. nu stiu daca e o alegere asa dificila.

  • dan_grc, joi, 11.01.2018 14:57

    Dacă vorbim că lumea este din ce în ce mai comodă, atunci nu are ce să caute tracțiunea integrală în această discuție. Scump, într-adevăr.

  • DanG, joi, 11.01.2018 15:04

    Cum se schimba vremurile, acum 15 ani dadeai banii astia pe un seria 5 bine dotat. Si cand te gandesti ca peste 118d sunt motorizari si mai scumpe :)) La pret de achizitie trebuie o stea.

  • dan_grc, joi, 11.01.2018 17:19

    @DanG Chestiunea este ca germanii de exemplu, au tinut pasul cu scumpirile, inflatie, etc, adica cine isi permitea un seria 5 acum 15 ani, isi permite si acum, la un pret aproape dublu. Romanii isi permit ..vezi stirea cu vanzarile pe 2017 la noi :).

  • intreb si eu ..., joi, 11.01.2018 23:25

    pai, nu era vorba ca in 2020, in UE, se scot diesei-urile ??? :))

  • DanG, vineri, 12.01.2018 21:23

    @ dan_grc Inteleg asta, si inteleg si ca seria 1 de acum e cat un seria 3 mai vechi, si ca toate masinile au crescut si ca sunt mai mult dotari dar God damn!!!

  • Adrian, sâmbătă, 13.01.2018 09:46

    Pret demn de diviza M insa la putere ma asteptam sa vad cel putin 200 CP, pai ce face ? dam peste 40k pe masina si avem puterea unedia de 24k ?? penibil. Aproape pret de seria 5 break de acum 2 ani tot cu motorde 2.0 si 200 cp