Calitate / Pret
Ajungem și la un capitol sensibil: prețul. Socotelile încep de la 24.600 de euro, însă nu are rost să vă spun că este vorba doar despre un benzinar de 1.5 litri și 109 cai putere. Dacă vă doriți dieselul testat de mine, adică cel de 150 de cai putere, asociat unei tracțiuni integrale, atunci trebuie să vă pregătiți bugetul cu cel puțin 32.000 de euro.
Audi A3 este insesizabil mai ieftin, adică cu vreo 400 de euro mai puțin, în aceeași configurație. Mercedes Clasa A nu este tocmai compatibil, pentru că găsim cu greu ceva atât de apropiat de Seria 1. Am ales o versiune ceva mai modestă, un diesel de 136 de cai putere, care vine de asemenea cu 4x4, dar și cu transmisie automată. În cazul lui, prețurile pornesc de la 32.500 de euro.
Bineînțeles că un Volkswagen Golf cu diesel de 150 de cai și 4x4 este mult mai ieftin. Cam cu 8000 de euro mai ieftin.
În segment ne putem uita și la modele care nu oferă 4x4, dar au un caracter premium. Mă refer la DS4, care pleacă de la aproape 28.000 de euro, alături de un motor de 150 de cai putere, dar fără o tracțiune integrală. În cazul lui Volvo V40, configurat tot cu un diesel de 150 de cai putere, dar fără 4x4, socotelile încep de pe la 27.800 de euro. Prin urmare, dacă acest două ultime modele analizate ar avea în gamă și opțiunea unui 4x4, valoarea lor s-ar apropia foarte mult de cea a lui Seria 1.
Revenind la mașina mea de test, echipată cu sistem multimedia profesional, cu scaune încălzite și cameră de luat vederi, trebuie să vă spun că prețul final a ajuns la 43.790 de euro.
incredibil de scump....daca ai ajuns sa dai pe un 118d 44k euro inseamna ca ai mai multi bani decat creier