Motor / Transmisie
BMW i3 este dovada vie că producătorul german îmbrățișează viitorul și vrea să facă din ce în ce mai mulți pași către un mediu curat. Iar pentru a-i convinge pe cei care văd în acest brand un constructor gata să ofere performanțe bune chiar și prin metode noi, BMW a ales să echipeze modelul electric cu un motor capabil să ofere 170 de cai putere, o valoare apropiată de cea disponibilă în cazul unor Hot Hatch-uri.
Dacă cei 170 de cai putere nu vă impresionează, atunci vă spun că motorul electric este capabil să genereze 250 Nm. Livrarea resurselor are loc instantaneu, fiecare apăsare grosieră a pedalei de accelerație reușind să trezească senzații nebănuite. Iar dacă la toate acestea adaugi și faptul că în habitaclu nu pătrunde niciun zgomot mecanic, rezultatul este unul special.
Cuplul generos este capabil să te împingă cu putere în scaun și să te facă să te simți, preț de câteva secunde, ca într-un model de performanță care soarbe cu lăcomie combustibilul fosil din rezervor.
Ca orice model electric din prezent, problema apare în dreptul autonomiei, motiv pentru care, BMW propune mai multe moduri de rulare, fiecare dintre acestea având o influență diferită asupra numărul de kilometri pe care îi poți parcurge cu un "plin" al bateriei. Primul dintre ele se numește Comfort (echivalează cu modul Normal de pe alte modele) și îți permite să scoți maximum din motor, să accelerezi rapid și să te bucuri de sistemul de climatizare, dar mai ales să consumi cât te lasă inima și forța utilizată pentru apăsarea pedalei de accelerație.
În schimb, modurile EcoPro și EcoPro+ anesteziază simțurile electricei bavareze, dar plusează consistent în dreptul autonomiei. Cutia automată a fost dezvoltată special pentru acest model și oferă o liniaritate pe care nicio altă transmisie convențională n-o s-o poată face vreodată.
Dar așii din mâneca bavarezilor nu se opresc aici. Cei care vor performanțe și senzații și mai puternice pot opta pentru varianta i3 S echipată cu un motor electric de 184 CP și 270 Nm.
-
zamaraii, vineri, 18.01.2019 13:48
Off: Noroc ca sunt goale parcarile la masinile electrice si se poate parca pe doua locuri la incarcare... On topic: masina buna de mers la serviciu daca o cumpara compania, altfel muuuult prea scumpa!
-
Costel, vineri, 18.01.2019 13:54
@vian nu fain "la noi" is la cluj cateva i3 si is trecute cu vederea si asta fiindca cultura auto clujana ii ridicata ii fain "la tine" in oras
-
Corocsenie Adrian, vineri, 18.01.2019 14:02
@zamaraii Corect. Numai primita gratis e bine venita. Sa scoti 50 de mii pe cutiuta asta din materiale reciclate si sa nu poti sa pleci chiar pe unde vrei cu ea ca nu ai unde sa o incarci, trebuie sa nu ai ce face cu banii sau sa nu gandesti rational.
-
Kirotractor, vineri, 18.01.2019 14:12
...Care cutie de viteze automată? Că n-are (diferențial normal că are și-o demultiplicare, dar e-motorul e-n priză directă.) Și tema accesului în spate prin ușile alea sinucigașe (BMW le zice coachdoors că-i mai hipsterizant :-)) merita mai multe critici, peste aia - justificată - cu centura (părerea mea ca pasager într-un i3, proprietarul nevând curajul să mă lase la volan. :-)) Altceva: versiunea testată are siguri pneuri spate mai late (175/60 R19) - altfel n-ar costa c-o Dacie în plus față de i3-ul chel, unicul cu 155 R19 și jante hipSTer-înguste (5 țoli.). Trecînd la cârcoteli subiective, îmi pare în continuare nu f. scump raportat la tehnologie/fibră carbon etc, dar oribil ca stil. P.S. Să nu uit: nu știu cum vine asta, dar e-coreencele consumă totuși mai puțini kWh/100 km, deși sînt mai greucene.
-
andrei, vineri, 18.01.2019 14:28
ia-ti coreanca atunci. eu as lua instant un din asta. asa mult imi place. dar n-am ce face cu el, in oras nu merg cu masina iar pe afara am nevoie de autonomie. plus ca e mic pt afara. si daca nici nu sta pe viraje cum trebuie, e cam nasol.
-
Joe, vineri, 18.01.2019 14:31
aaa nu... pretul nu devine mai pamantesc dupa 10k eur de la stat pt o electrica...
-
Tatraurs, vineri, 18.01.2019 14:45
E scumpa cu tot cu bonusul de 10 000 de euro si nici ala nu cred ca o sa mai fie mult timp ,dar,sa zicem ca o tii 10 ani si bateria nu se strica in timpul asta( nu stiu nimic de fiabitatea bateriilor la electrice),dupa ce tragi linie vezi ca nu mai ai costurile unei masini normale,nu mai ai costul cu combustibilul(peste 10000 eur la un rulaj de 100000de km),scapi de schimbat uleiuri la motor si cutie,costurile cu reparatiile turbinelor,injectoarelor,pdf-urilor si tot asa. Schimbi doar filtru de polen si foarte rar placutele din cauza faptului ca motorul electric franeaza bine masina atunci cand iei piciorul din "gaz",te duci fluierand la itp,impozit mic. Singurul minus penteu o masina de oras ca asta il vad vara cu reteaua electrica nationala,exista zone in bucale unde vara,cand se apuca toti sa dea drumul la aerul conditionat mai cad transformatoarele,cand ne.om lua toti electeice sunt curios ce o sa se intample cand le punem toti la incarcat. P.S. la unele electrice se schimba uleiul la motor,parca la Tesla,nu bag mana in foc,se numeste ulei de transformator,cu 100 lei imi cumpar acum un butoi intreg si tine ani de zile fara sa isi piarda proprietatile.
-
Kirotractor, vineri, 18.01.2019 15:03
@andrei: Știi poate bancul: - De ce dormi în curte, Bulă? - Fiindcă mă dau banii afară din casă. :-) Ei bine, dincolo de faptul că nu-s în situația lui Bulă și nici electro-fan nu mi-s, chiar nu înțeleg logica postărilor tip *ia-ți d-ailaltă dacă nu-ți convine*. Fiindcă doar mai chibițăm și noi p-aici. @Tatraurs: Corect ce presupui în mare parte. Problematica BEV prin prisma eco-logică/nomică e oricum f. complexă și nu se poate epuiza în comentarii - speranța că AM o va ataca vreodată rămîne însă vie. :-) P.S. România produce 8.200 MWh max. - care deseori nu ajung pt consumul uzual, cum bine remarcai. Concluzie: fie și doar 2-3 sute de mii de electrice ar pune pe butuci întreg sistemul energetic. (n.b.: parcul auto actual e de cca. 7 milioane.)
-
matrixu, vineri, 18.01.2019 15:17
Foarte bun consumul. Eu nu pot sa scot iarna spre serviciu sub 27-28 in oras dimineata si undeva pe la 23-25 in weekend cand e mai gol. Si desi are doar 2 locuri Smar-ul meu e la fel de greu ca i3 :)
-
nume, vineri, 18.01.2019 20:56
Cinci stele pentru design? Dar arata fix ca un frigider pe patru roti. Unul rasturnat.
-
mircea badea, vineri, 18.01.2019 21:05
n-are nicio treaba cu hipstereala, ba dimpotriva, un hipster ia un un cross/suv diesel mai degraba. doar pretul il face anormal. de ce viteza maxima e necunoscuta? oare cum ar fi cu niste anvelope de exemplu 225/45/16? eventual si niste telescoape mai sport? ce nu-mi place e ca pare prea mare, gen cross.
-
@Kirotractor, sâmbătă, 19.01.2019 08:30
Nu mai dezinforma! Romania nu mai consuma nici 55% din potentialul energetic pentru ca nu mai are industrie iar solutiile tehnice moderne (de ex. becurile cu LED) reduc consumul energetic. Deci potential exista pentru schimbarea intrebului parc auto, problema este de mentalitati. Se prefera, total nejustificat, masinile diesel germane SH (preferabil premium). Daca calculezi costurile per an (asa numitul TCO) o sa-ti dai seama ca masinile electrice sunt viitorul, urmate de hibride, benzinare si la sfarsit petardele de diesel. Dar romanul cu 5-10.000 de euro nu stie asta si isi ia tepe premium germane, la care nu are bani de reparatii si care sta mai mult pe tusa pentru ca nu are bani de combustibil.
-
Adrian M, sâmbătă, 19.01.2019 14:54
Design ul aceste masini este o jignire pt ochiul oricarui iubitor de masini...parca e un facelift la chevrolet matiz...gusturile nu se discuta dar in acesta caz hidosenia este evidenta... La acest pret Hyundai Kona iti suceste gatul pe strada, sa nu mai vb de autonomie... Viteza maxima nu se comunica la electrice pt ca este penibila fata de conventionale, deocamdata.
-
Andrei, sâmbătă, 19.01.2019 15:17
Daca fiabilitatea lui I3 e la fel de ''buna'' ca a celorlalte modele...Si nu ma refer la motor ci la prostii care nu au voie sa faca figuri la o masina premium: brate de la suspensie fragile, keyless care merge sau nu merge si nu e acoperit de garantie si costa vreo 1000 euro samd. Plus ca e foarte mica, iar materialele interioare ecologice sunt discutabile samd. Am mers cu unul de 170CP si senzatia e misto la accelerare la viteze mici, dar se simte ca o masina mica, iar autonomia e un factor de stress. E buna de fataiala in oras, dar e un moft scump.
-
lulu, sâmbătă, 19.01.2019 19:29
daca tot testati o electrica si este iarna mergeti si pe unde e frig si zapada ca sa vedem o concluzie, altii au facut-o se pare si reiese clar ca masinile electrice mai au mult pana le vor inlocui pe cele cu motoare termice sau vor fi o categorie aparte asa cum sumt motocicletele! Uite aici http://0-100.hotnews.ro/2017/01/18/iarna-cu-masina-electrica-cum-influenteaza-gerul-autonomia/
-
keepcalm, sâmbătă, 19.01.2019 22:23
Inca nu vad rostul unui test al masinilor electrice, coret, AM a trebuit sa isi faca treaba, insa nu vad nici vad nici un beneficiu pt a da in momentul de fata 40/50k euro pt o masina care mai mult iti va provoca stres decat placere la condus, o masina care iti face ea tie program mai mult decat ii faci tu ei, ca ecologia si simtul responsabilitati fata de ecologie(trece prin buzunar) ne-ar impinge sa luam o electrica da, o luam, dar atata vreme cat nu o incarcam cu energie verde(care este mult mai scumpa) nu ii vad rostul sa am o elecrirca, doar sa ma vada lumea ca, conduc electrica, un coleg de pe un alt forum auto si-a cumparat masina in discutie a spus ca la statiile de incarcare cu energie verde este mult mai scumpa, inca si masina electrica polueaza, ca nu in centrul orasului ca la periferia lui unde se produce energia e alta discutie, dar tot polueaza Eu cred insa ca si nepoti nepotilor mei(nu sunt chiar asa de tanar) se vor bucura inca de placerea conduce motorul termic
-
Kirotractor, luni, 21.01.2019 10:55
@@Kiro: Știu, știu, cine spune adevărul dezinformează boboru. Pe f. scurt... dar din surse directe: Capacitatea energetică max. sugerată de tine e doar pe hârtiile uitate de Nea Nicu-n sediul CC. :-) Noroc deci cu eoliene (750 MWh), Cernavodă (1.350 MWh) și sistemul european de compensare a vârfurilor de sarcină (pînă-n 1.300-1.500 MWh suplimentari), că altfel am fi KO. ...Cu sau fără grevele minerilor. Ori reviziile grupurilor NuclearElectrica (apropo de asta, vine una de lungă durată-n toamnă.) Paradoxul e că-n prezent mai ales vara-i suprasarcină, cînd tot omul-biroul folosește-n ultima vreme aerul condiționat... chiar dacă are becuri LED. Back ontopic (i3): - Pare scump, dar nici nu știu dacă bavarezii scot vreun profit din vectorul ăsta de imagine (f. ușor pt un BEV datorită fibrei de carbon folosite intensiv.) - Vmax e de cca. 150 km/h (ori 160 pt versiunea S), însă toate EV-urile FĂRĂ cutie de viteze se-nvîrt în jurul acestor valori. Aparent modeste, dar arhisuficiente-n traficul actual strict limitat, ca să nu mai repet truismul saltului de consum kWh/100 km la viteze autostradale. P.S. În (prea) lunga-mi viață, n-am avut nici măcar o mașină diesel... deși-s român. Generalizările nu-s deci prea sănătoase.
-
pipo, luni, 21.01.2019 13:38
Deci sa-nteleg ca hipsterul "modern" isi va lua un I3. Hmm..nu stiu ce sa zic..eu mai degraba il vad conducand ceva retro sau si mai degraba calarind un Pegas. Dar ma rog ,daca singurul criteriu dupa care l-ati bagat la categoria "hipstereala' este faptul ca arata ciudat si neconformist asta nu ar trebui in nici-un caz sa conduca la decizia de a da 5 stele la capitolul design, e total exagerat punctajul, inclusiv cel total . De altfel intreg testul AM poate fi interpretat de o buna parte a cititorilor ca un exemplu negativ a ceea ce poate reprezenta electrificarea , sunt multe detalii aici care adancesc si mai mult sa zic asa "stressul electrificarii", teama de "surprize" neplacute din partea unui automobil electric. Mai ales ca asta vine din partea unui brand de la care lumea se asteapta sa primeasca un inalt nivel de calitate si satisfactie in utitlizare. Si cand colo ce primeste , un BMW care se inclina in viraje ,care nu sta prea bine la capitolul siguranta , cu roti de caruta , cu 'semiportiera" pe spate ,care scoate zgomote la interior in caz de denivelari si (cireasa de pe tort) la care tre' sa decuplezi centura daca vrei sa mai primesti pe cineva in interior ( aici nu am inteles prea bine, masina are sper un sistem care blocheaza "semiportiera" spate cand e centura prinsa sau risti sa te sugrume propia centura daca cineva deschide acea portiera din exterior !?) . Si colac peste pupaza, unul din marile puncte de stress ale potentialilor cumparatori - priza de incarcare chiar se poate defecta - si nu e primul test auto cu electrice la care vad ca se intampla acest lucru. Sau altul bifat : bateria se poate descarca cand e frig afara peste noapte ,ma intreb ce se-ntampla daca din diverse motive ramane undeva parcata timp de vreo saptamana . In concluzie mie imi pare acest auto un fel de experiment al lui BMW, parca e un concept ( asa cum spunea Vianu in primul comment de sus) pt. care sa luat decizia sa fie produs in serie chiar daca nu e tocmai 100% utilizabil. Si totusi ...primeste un 4,5 stele !
concept car de...serie la noi iesi in evidenta instant, dar in urbanul vestic se integreaza perfect