Tehnologie

5.0

BMW i4 vine dotat cu aproape tot ce are de oferit brandul bavarez în acest moment pe frontul tehnologiei. Comparativ cu frații de platformă, Seria 4 sau Seria 3, modelul electric are un avantaj clar: iDrive 8. E același sistem pe care l-am văzut pe BMW iX, cu același display uriaș curbat pe planșa de bord, format din două ecrane, cu roluri diferite.

Avem în spatele volanului un instrumentar de bord de 12.3 inch, alături de un ecran de 14.9 inch pentru sistemul multimedia. Ambele au rezoluții uriașe și o grafică superbă. Cu toate acestea, am putut observa, ocazional, mici întreruperi în fluiditate, trecând prin diverse meniuri. Spre deosebire de iX, am găsit interfața iDrive 8 mai ușor de folosit, grație faptului că la bordul lui i4 avem mai multe butoane fizice.

Cum era de așteptat, Android Auto și Apple CarPlay sunt disponibile fără fir, afișate pe întreaga diagonală a ecranelor și sunt foarte bine integrate în ecosistemul BMW. De exemplu, indicațiile din aplicații precum Waze sau Google Maps sunt afișate și pe head-up display sau în instrumentarul de bord.

BMW i4 vine și cu multe alte tehnologii interesante, dacă ești dispus să plătești pentru ele. Poți echipa mașina cu faruri cu tehnologie laser cu o rază de acțiune de 600 de metri. Poți adăuga un sistem de acces în mașină care folosește doar un card asemănător celui bancar sau chiar telefonul. Astfel, tot ce trebuie să faci este să sincronizezi telefonul cu mașina și îl poți folosi pe post de cheie. Mai mult, nici nu trebuie să îl scoți din buzunar, mașina va ști că e în posesia ta și se va descuia/încuia și chiar va porni automat.

Și aplicația MyBMW merită o mențiune. Aceasta îți va permite să verifici statusul mașinii în permanență, să verifici ce autonomie ai, cât mai durează până se încarcă bateriile și, în cazul în care alimentarea e întreruptă din varii motive, ești chiar avertizat. Poți chiar să folosești camerele mașinii pentru a vedea ce se întâmplă în jurul ei în orice moment, chiar și de la sute de kilometri distanță.

  • ds, vineri, 27.05.2022 11:19

    349 kilometri pe autostradă la 130 km/h, deci fără să dai cu biciul pe de-a-ntregul în toți cei 544 CP și 795 Nm posibil a fi livrați, mă întreb cui folosește o cheltuială de cel puțin 66.000 de euro pentru o autonomie destul modestă. Probabil nu la prea mulți le dă mâna să o folosească mai mult pe post de mașină de oraș.

  • adi_10, vineri, 27.05.2022 16:47

    Masinile electrice sunt in general folosite pentru o utilizare in oras sau pe distante scurte (avand in vedere autonomia deloc incurajatoare). Ori la ce imi trebuie 500+ de cai in oras sau pe distante scurte?!...mai dai si 90k de euro pe ea. concluzia mea este ca aici vorbim de o jucarie, nu de o masina. Ai o masina si pt ca ai prea multi bani iti mai iei si o jucarie. Adaug si faptul ca dupa mult timp au facut si cei de la BMW pasul catre un bord ca pentru anul 2022, ca ne-am saturat de toti de acel bord anost cu tabletica aia cocotata sus.

  • andrei, joi, 02.06.2022 10:11

    la 2.3 tone are o tinuta de drum belea :D nici nu o simti pe viraje. s-au rescris legile fizicii mai nou pt masinile grele, ele au legi proprii. pot face ei si super-mega-obligatorii electricele nu imi voi cumpara EVER o masina de 2 tone. deja la greutatea aia incep sa ma gandesc la dube :)