Design

4.0

Probabil că cel mai discutabil aspect cu privire la noul Seria 7 și BMW i7 ține de designul său exterior. BMW a fost criticat încă de la faceliftul generației precedente pentru grilele uriașe implementate pe nava sa amiral, dar se pare că întotdeauna este loc de „mai mare”.

Designul frontal al noului i7 este dominat de grila uriașă, flancată de faruri alcătuite din două bucăți. Partea superioară este, practic, lumina de rulare pe timp de zi și este creată din cristale, ca o extensie a laitmotivului găsit la interior. Aceste cristale au chiar un dans subtil atunci când deschizi sau închizi mașina.

Zona de jos reprezintă farurile propriu-zise și conține elementele necesare pentru faza scurtă și faza lungă. Pachetul M Sport aduce și elemente agresive pe bara din față, cu unghiuri ascuțite, gata de atac.

Lateralul mașinii e dominat de forme simple, drepte, iar i7 îți dă impresia că a fost sculptat pur și simplu dintr-un bloc uriaș de metal. Jantele de 21 de inch par mici, comparativ cu dimensiunile generale ale modelului german. Zona din spate este și ea simplă și cu siguranță nu a iscat atât de multe discuții în contradictoriu ca zona frontală.

Seria 7 nu te lasă indiferent. Fie că îți place sau nu, noua navă amiral a celor de la BMW atrage atenția instantaneu și are foarte multă prezență și personalitate. Va fi oare de ajuns pentru a fi un best-seller? Doar clienții vor decide.

  • Andrei, miercuri, 17.05.2023 14:06

    "nava amiral" mă lași? N-ai cum să te afișezi în așa o urâțenie dacă te respecți cât de cât. Asta e mașină pentru maneliști.

  • Tim, miercuri, 17.05.2023 14:48

    @Andrei: Asta e masina pentru piata din China. BMW i7 acum, dupa 2 ani: O Tannenbaum. Are multa tehnologie inutila.

  • ds, miercuri, 17.05.2023 14:52

    "...achiziționat cu un interior vegan. Practic, tapițeria oferită în standard este vegană"... DEX-ul zice că ați ales o exprimare anapoda și vă contrazice.

  • Fast_and_Curious, miercuri, 17.05.2023 16:46

    Eu nu inteleg modul de evaluare/punctare. Iau exemplu "Interior" evaluat la 5*. In schimb, in descriere sunt enuntate neajunsuri mari in ceea ce priveste ergonomia. Totusi, evaluarea este maxima. Ar putea sa ne explice autorul articolului de ce totusi punctaj maxim? A ajuns ergonomia ceva ce "trecem peste"? A ajuns bling-blingul mai important decat eficienta? In materie de design, unul dintre principiile de baza este "form follows function". Atunci cand aceste roluri se inverseaza, rezultatele sigur nu sunt de 5*.

  • Andrei, miercuri, 17.05.2023 18:17

    O masina pentru cocalari. Ce conteaza, daca se vinde. Urata, cu spume.

  • nume, miercuri, 17.05.2023 20:54

    @Fast_and_Curious, Doar nu oi avea asteptari de la Automarket, care a punctat siguranta modelului Dacia Spring Extreme cu 2.5 stele.