Interior

4.0

În primul rând, mașina asta a crescut serios, comparativ cu vechea generație. Este la nivelul în care aproape îți face cu ochiul în locul unui BMW X3. Un model mai lung cu 53 mm, mai lat cu 24 mm și mai înalt cu 44 mm, iar la toate acestea mai adăugăm și un ampatament mai mare cu 22 mm. În mod evident, toate acestea se reflectă la interior. S-a evaporat în bună măsură senzația de garsonieră. La interior, povestea este în linii mari identică cu cea deja întâlnită la BMW Seria 2 Active Tourer. Pachetul M Sport, într-un mod surprinzător, aduce un plus de eleganță prin contrastul de ornamente cu texturi și culori metalice și negrul tapițeriei. Un plus pentru faptul că materialele au aceeași nuanță de negru, am mai întâlnit interioare cu 18 nuanțe de negru care erau mai colorate decât ce ar fi reușit într-un configurator un copil de 7 ani.

Câteva detalii care m-au obligat, pentru prima dată de multă vreme, să îmi rezerv o mică perioadă de acomodare cu interiorul unui BMW. Că planșa de bord este dominată de cele două display-uri curbate, orientate spre șofer, care au în spate sistemul de operare BMW 8... nu, aici nu am avut dificultăți. M-am obișnuit repede cu ele.

În schimb, îmi lipsește accesul rapid la jurnalier via butonul de pe maneta din stânga. Acum trebuie să intru într-un meniu din care să selectez afișarea jurnalierului sau a altor informații. Îmi lipsește „pupitrul de comandă” pentru iDrive, care s-a evaporat și el de pe tunelul median, chiar dacă în cazul lui iX1 acest tunel median este o punte care plutește și care găzduiește sub ea un spațiu generos de depozitare.

Excelent spațiul de încărcare wireless pentru telefon: este gândit să ții telefonul în modul portret, și într-o poziție aproape verticală, ceea ce îți permite să arunci un ochi pe ecran în cazul primirii unor notificări care nu sunt afișate pe display-ul central, via Apple CarPlay sau Android Auto. Suportul de telefon este prevăzut și cu niște mici fante. Din cât am investigat, nu mi-am dat seama dacă permit o ventilație a telefonului.

Plusul la nivelul ampatamentului a permis adoptarea unei banchete spate care poate culisa înainte/înapoi. De asemenea, poate fi reglată și înclinarea spătarului. Portbagajul are un volum minim de 490 litri și poate ajunge la 1.495 litri prin rabatarea banchetelor. Sub planșeul portbagajului mai există un spațiu de depozitare compatimentat, care găzduiește cablurile de încărcare. mai rămâne loc și pentru alte obiecte pe care proprietarul dorește să le ”ascundă” acolo.

Valori bune pentru un model compact. Aici, Audi oferă 520 sau 1.490 litri, Mercedes-Benz oferă 495 sau 1.710 litri, iar Volvo 419 sau 1.295 litri. Cum am spus, Volvo își asumă rolul de supercar, deci oferă cel mai mic volum al portbagajului. Însă, mai are un spațiu de depozitare sub capota față, de aproximativ 80 de litri, deci, cumva, e și el tot pe acolo.

La nivel pur personal, nu agreez ideea de a regla temperatura prin display-ul central și modul în care este distribuit fluxul de aer. Cred că într-o oarecare măsura s-a pierdut puțin la capitolul ergonomie.

Mașina a câștigat în schimb enorm la capitolul spațiu interior. Sunt o persoană înaltă, și la cei 1.88 m înălțime, nu m-am simțit înghesuit la volanul lui iX1 sau pe bacheta spate.

  • nume, joi, 06.10.2022 11:03

    Platforma comuna cu versiunile ICE, fara frunk si arhitectura la 400V. "Cu un pas în viitor"? Mai degraba "Blocat in trecut".

  • ds, joi, 06.10.2022 11:25

    Interesantă la 54.800. Peste, deja nu mai este la fel de atractivă, mai ales pe la 70.000. Nu înțeleg pentru ce au ajuns cu dimensiunile aproape de un X3, bine ăla e deja altă mâncare de pește, dar, totuși... Poate viitorul iX3 va ajunge la mărimea unui X5. :)) A, să nu uit, modificați și voi tabelul de final, cel cu date tehnice. La număr de motoare, treceți două, pentru că atâtea sunt.

  • tehnicoceanu, joi, 06.10.2022 11:39

    convingator nu doar frumos scris test, sigur nu-mi mai iau Spring. nu-i bai ca in 20 de ani strang malaiu, ma intreb doar daca atunci o mai fi limita de 255 kilovati pe luna sau curent pur si simplu

  • ACE - Craiova, joi, 06.10.2022 14:54

    Arata excelent - are tot ce-i trebuie, dpdv tehnic si al spatiului locuibil, portbagaj - din belsug. Daca ar fi sa-i gasim cautam cu lupa si puncte mai putin pozitive - practic este un BMW ,,baby iX" cu: - un pret ceva mai accesibil (diferenta medie de cca. 25-30.000 Euro); - o autonomie mai mica cu cca. 25-30% fata de acesta. MULT SUCCES BMW!!!

  • BMW, joi, 06.10.2022 15:24

    Multumesc ACE-Craiova, ce m-as face fara tine, apropo ti-ai luat electrica?

  • GT, vineri, 07.10.2022 18:02

    Nu inteleg de ce se face comparatia doar cu modelele cu motoare cu combustie interna. Varianta PHEV (xDrive30e) e la fel de performanta ca si iX1, dar costa cu aprox. 10k euro mai putin. Ai autonomie in regim pur electric de peste 80km dar si un rezervor de 47 l.

  • Y, luni, 10.10.2022 13:08

    Varianta CX-60 PHEV are un consum de energie electrica, in modul pur electric, de cca. 25-27 kW/100 km (deci cu aproximativ 30-40% mai mare decat in cazul unui SUV pur electric de marime similara). Asta datorita greutatii suplimentare a variantei ce include atat motorul termic cat si cel termic precum si bateria de acumulatoare ce asigura o autonomie de 89 km WLTP.

  • Y, luni, 10.10.2022 13:09

    Scuze: Varianta X1xDrive (PHEV)are un consum de energie electrica, in modul pur electric, de cca. 25-27 kW/100 km (deci cu aproximativ 30-40% mai mare decat in cazul unui SUV pur electric de marime similara). Asta datorita greutatii suplimentare a variantei ce include atat motorul termic cat si cel termic precum si bateria de acumulatoare ce asigura o autonomie de 89 km WLTP.

  • GT, miercuri, 12.10.2022 20:01

    @Y: Nu stiu de unde ai scos valorile alea pentru consumul variantei PHEV. In realitate, in mediu urban consumul nu trece de 15 - 16 kWh / 100km in timp ce pe autostrada, chiar si la viteza mare nu ar trebui sa consume peste 21 - 22 kWh / 100km. Tine cont ca varianta PHEV e cu >150kg mai usoara decat varianta full electrica iX1 (se poate verifica usor pe site-ul oficial BMW). Iar pretul pentru xDrive 25e PHEV e chiar putin mai mic decat cel pentru xDrive 23d (diesel) sau xDrive 23i (benzina), in conditiile in care ofera mai multa putere si performante mai bune.

  • Nelu.Pantofaru, joi, 13.10.2022 11:39

    @GT iti dau exemplu de masina folosita de mine, 330e din 2021 in Bucuresti consuma cam 23-25kwh/100km (daca punem media anuala). Vara cu trafic mai lejer si cu AC pornit in oras putea sa consume si 17-18 kwh/100km dar exista si reversul medaliei, iarna lua aproape 30kwh/100km. In medie te bazai macar pe 40km cu un plin de baterie facut. Asadar, cu bateriile marite la PHEV, nu m-ar mira sa faca in realitate vreo 60-70 km in Bucuresti, ceea ce e nemaipomenit daca stai la casa sau ai unde sa o incarci la birou.

  • GT, vineri, 14.10.2022 17:33

    @Nelu.Pantofaru: E foarte corect ce spui, insa te referi la BMW eDrive de generatia 4 (asa cum este acel 330e). Aici vorbim de BMW eDrive de generatia 5, care ofera atat baterie de capacitate mai mare (16,2 kWh in cazul lui X1 PHEV) dar si eficienta sporita. Autonomia reala in mod full electric e undeva intre 80-90km, iar lucrul asta a fost confirmat in viata reala din testele cu noua Seria 2 Active Tourer care foloseste exact aceeasi platforma tehnica si a fost lansata in urma cu cateva luni . O autonomie de 80km (poate chiar spre 100km in conditii ideale in mediu urban) e fantastica chiar si daca nu ai priza acasa. Macar o data pe saptamana tot vei ajunge intr-un supermarket sau mall. Sigur, ar fi perfect sa o poti incarca fie la birou, fie acasa, dar nu vad niciun motiv pentru care cineva si-ar mai lua o motorizare clasica, fie ea si MHEV, daca isi permite sa ajunga in zona respectica de pret (adica 23d/23i fata de 25e). Mult mai ieftin este modelul 18i insa acolo renunti complet la orice fel de pretentie de condus dinamic.

  • Andrei, duminică, 16.10.2022 20:40

    Nu e un BMW adevarat, cum nu sunt nici Serie 1 si 2. I3s consuma 16kw/h in oras, pe temperatura si conditii ideale.

  • Andrei, duminică, 16.10.2022 20:42

    PS 4.4 puncte, sa nu fie 4.3 sau 4.5. Voi nu realizati ca sistemul vostru de notare este eronat, daca aveti mereu aceleasi valori, sau voi nu stiti sa le testati?

  • nsrei, joi, 27.10.2022 16:03

    Voi realizati ca nici 5% din populatia romaniei nu are bani sa dea pe masina asta care costa aproape cat un apartament ? Sau poate s au inmultit bogatii si am ramas eu singurul cititor sarac de pe Automarket. In acest caz nu stiu ce sa zic, eu am ramas cu plafonul maxim alocat achizitionarii unei masini tot pe la vreo 12000 de euro. N as sti cum sa cumpar o masina sa zicem dublu la pret de 24000 de euro , darmite una de 50k.